Reţeaua de clinici de ortopedie şi recuperare Centrokinetic a ajuns la opt unităţi în ţară după intrarea fondului Agista în acţionariat
Brandul Centrokinetic, creat de medicul ortoped Andrei Bogdan, a intrat pe radarul de investiţii al fondului românesc de investiţii Agista, iar în şapte luni de la intrarea în acţionariatul businessului medical, reţeaua s-a extins cu cinci clinici noi.
♦ Fondul românesc de investiţii Agista a anunţat la jumătatea anului 2023 că intră în acţionariatul Centrokinetic cu 30% din pachet ♦ De la trei clinici, Centrokinetic a ajuns la opt unităţi în prezent.
Brandul Centrokinetic, creat de medicul ortoped Andrei Bogdan, a intrat pe radarul de investiţii al fondului românesc de investiţii Agista, iar în şapte luni de la intrarea în acţionariatul businessului medical, reţeaua s-a extins cu cinci clinici noi. Astfel, Centrokinetic numără astăzi opt clinici în Bucureşti, Cluj-Napoca, Braşov şi Timişoara, şi o echipă de 300 de oameni.
„După o experienţă medicală personală,mi-am dat seama că piaţa serviciilor de fizioterapie, kinetoterapie este o piaţă pe care avem oportunităţi. Am investit în reţeaua Centrokinetic şi avem 8 clinici până acum, Acest segment este o piaţă nişată, fragmentată, iar nivelul serviciilor nu este încă foarte ridicat. Ca să ajungi la calitate trebuie să ai capital. Nu poţi creşte o industrie fără să faci investiţii“, a spus Dragoş Dărăbuţ, senior investment manager, Agista în cadrul conferinţei ZF Health & Pharma.
În cele opt unităţi ajung lunar circa 2.000 de pacienţi noi. O investiţie într-o clinică precum cele dezvoltate de Centrokinetic este de cel puţin 1,5 mil. euro, din datele anterioare oferite de reprezentanţii companiei.
„Când dezvolţi o reţea de clinici, sunt nişte cheltuieli operaţionale, care cresc pe măsură ce creşte businessul, dar mai puţin.“
„De aceea, pentru un fond are sens să se dezvolte regional sau naţional“, a mai spus Dragoş Dărăbuţ.
El a adăugat că se uită şi spre alte investiţii în domeniul medical, în zona de îngrijire a copiilor, a vârstnicilor. „Avem tichete de 5-7 mil. euro la fond şi căutăm oportunităţi“.
Resursa umană continuă să fie o provocare pentru investitorii din domeniul medical.
„La capitolul provocări, din experienţa de până acum, cel mai important pentru noi este să găsim personal de conducere al clinicilor. Pe partea medicală atragem oameni, dar pe zona de conducere, e mai greu să găsim manageri de clinică la nivel local“, a mai spus reprezentantul Agista.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro