Cum a reuşit aeroportul din Iaşi să devină al treilea cel mai mare terminal din ţară după ce a depăşit Timişoara? Criza refugiaţilor, chartere în creştere şi noile destinaţii au dus în sus traficul aerian
Aeroportul Internaţional Iaşi ocupă al treilea loc în clasamentul celor mai mari aeroporturi din ţară după numărul de pasageri înregistraţi în primele şase luni din acest an, conform datelor Asociaţiei Aeroporturilor din România.
♦ Aeroportul din Iaşi a avut în primele şase luni din acest an 690.000 de pasageri, peste nivelul din 2019 şi cu aproape 200.000 mai mulţi faţă de aeroportul din Timişoara, care până anul trecut a ocupat poziţia a treia în clasament.
Aeroportul Internaţional Iaşi ocupă al treilea loc în clasamentul celor mai mari aeroporturi din ţară după numărul de pasageri înregistraţi în primele şase luni din acest an, conform datelor Asociaţiei Aeroporturilor din România.
Aeroportul din Iaşi a înregistrat 690.000 de pasageri în primele şase luni ale acestui an, ceea ce înseamnă depăşirea cu peste 10% faţă de nivelul din perioada similară a anului 2019.
„Au contribuit şi rutele relocate temporar de Chişinău, au fost şapte rute iniţial, acum mai sunt doar trei şi din septembrie vor fi toate mutate la Chişinău, însă noi purtăm discuţii cu Wizz Air, care a acoperit şase din cele şapte destinaţii, mai aduc o a patra aeronavă pe aeroportul nostru şi să opereze câteva dintre rutele care au existat temporar la noi, doar 2-3, mai multe nu pot fi operate, cel mai probabil Berlin, Praga şi Memmingen. Probabil şi datorită creşterii numărului de rute a crescut foarte mult cererea în perioada aceasta, sunt şi cursele charter care ajută foarte mult. Avem şapte destinaţii, ceea ce înseamnă mult mai multe rute, spre exemplu, Antalya este operată de cinci companii. Sunt şapte destinaţii, dar multe oportunităţi“, spune Elena Troia, purtătorul de cuvânt al Aeroportului Internaţional Iaşi.
Pentru anul acesta este aşteptat un trafic total de 1,5 milioane de pasageri, peste nivelul din 2019, când aeroportul a fost tranzitat de doar 1,3 milioane de persoane.
Anul trecut, aeroportul din Iaşi a intrat pentru prima dată în top 3 aeroporturi din ţară, ultima poziţie fiind ocupată în mod tradiţional de aeroportul din Timişoara, pe primele două locuri fiind aeroporturile Otopeni şi Cluj.
Totodată, anul trecut aeroportul din Iaşi a înregistrat aproape 640.000 de pasageri conform datelor Asociaţiei Aeroporturilor din România.
Creşterea traficului de pe aeroportul din Iaşi a crescut odată şi cu introducerea unor noi rute internaţionale. Spre exemplu, în premieră, de pe aeroportul din Iaşi se poate ajunge pe aeroportul Charles de Gaulle din Paris cu o frecvenţă de două ori pe săptămână, în zilele de luni şi vineri. De asemenea, o altă rută nou introdusă este către Barcelona, cu o rută săptămânală.
De pe aeroportul din Iaşi se poate zbură către destinaţii precum Viena, Bergamo, Londra, Liverpool, Heraklion, Dortmund sau Eindhoven.
Investiţii de 450 mil. lei pentru extindere
Mai mult, în luna mai a acestui an a fost lansat proiectul privind dezvoltarea Aeroportului Internaţional Iaşi prin extinderea terminalelor de pasageri. Obiectivul general al proiectului îl reprezintă modernizarea şi dezvoltarea aeroportului Iaşi în vederea creşterii eficienţei şi atractivităţii pentru pasageri. Valoarea totală a proiectului se ridică la aproape 450 milioane lei şi este cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020. Proiectul de extindere a aeroportului ar trebui să fie finalizat la sfârşitul anului 2023.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro