Revenirea se lasă aşteptată: traficul aerian este cu 10% mai mic faţă de 2019
Creşterea cererii din acest an pentru zboruri nu a atins nivelul din 2019, astfel că traficul aerian de pe plan local are o scădere de 10% în perioada ianuarie – noiembrie, faţă de nivelul înregistrat în 2019, conform datelor Eurocontrol.
♦ Asociaţia Aeroporturilor din România arată o scădere de 11% pentru perioada ianuarie – octombrie, când au călătorit 15,7 milioane de pasageri, faţă de 17,7 milioane în 2019
Creşterea cererii din acest an pentru zboruri nu a atins nivelul din 2019, astfel că traficul aerian de pe plan local are o scădere de 10% în perioada ianuarie – noiembrie, faţă de nivelul înregistrat în 2019, conform datelor Eurocontrol.
În primăvara acestui an, companiile aeriene din Europa, care au activitate şi pe plan local, au înregistrat o creştere considerabilă a cererii odată cu eliminarea restricţiilor din ţările europene, ceea ce a prins industria aviatică nepregătită din punct de vedere al forţei de muncă.
Datele de la Eurocontrol analizează numărul de mişcări ale aeronavelor şi nu gradul de umplere, adică numărul total de pasageri care au călătorit în perioada menţionată. Cu toate acestea, Asociaţia Aeroporturilor din România arată o scădere de 11% pentru perioada ianuarie – octombrie, când au călătorit 15,7 milioane de pasageri, faţă de 17,7 milioane în 2019.
Cele mai aglomerate aeroporturi de pe plan local rămân Otopeniul şi Clujul, cu 9 mil. pasageri, respectiv aproape 2 mil. oameni care au tranzitat aeroportul din Cluj.
În 2019, circa 23 milioane de pasageri au tranzitat aeroporturile locale, iar conform estimărilor ZF pe baza datelor publice, traficul aerian va trece în acest an de 20 milioane de pasageri, însă nu va atinge nivelul prepandemic.
Comparativ cu perioada ianuarie – octombrie 2021, numărul de pasageri de anul acesta a fost dublu.
Mai mult, anularea zborurilor de către Blue Air începând cu 6 septembrie a înseamnt anularea a sute de curse şi sute de mii de pasageri au fost afectaţi. Odată cu căderea Blue Air, în piaţă au existat mai multe goluri, dar care, treptat, au fost umplute de către ceilalţi operatori din piaţă precum Ryanair sau Wizz Air. în piaţa locală, cei mai mari operatori aerieni sunt cei din segmentul de low cost, care se luptă pentru câştigarea a cât mai mult din piaţă.
Reluarea zborurilor de către Blue Air rămâne în continuare sub semntul întrebării, cu toate că statul urmează să preia 75% din acţiunile companiei, ca urmare a executării garanţiei la împrumult pe care Blue Air l-a luat de la statul român, dar nu a putut să îl achite.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro