România, în cursa pentru Dacia electrică. Inginerii români au lucrat la Dacia Spring, însă aceasta este produsă în China
Dacia Spring Electric este primul model comercializat sub marca autohtonă ce va fi importat din China, însă miza o reprezintă acum atragerea producţiei în România. Decizia a fost aleasă pentru a permite lansarea într-un timp cât mai scurt a maşinii pe piaţa europeană, piaţă tot mai restrictivă în ceea priveşte normele de poluare.
Dacia Spring Electric este primul model comercializat sub marca autohtonă ce va fi importat din China, însă miza o reprezintă acum atragerea producţiei în România. Decizia a fost aleasă pentru a permite lansarea într-un timp cât mai scurt a maşinii pe piaţa europeană, piaţă tot mai restrictivă în ceea priveşte normele de poluare.
„Pentru Spring am luat ce a fost mai bun din trei lumi - platforma Alianţei Renault-Nissan, ingineria Renault şi cunoştinţele din China cu privire la proiectarea maşinilor electrice“, a spus Marc Suss, director global pentru gama Access a Grupului Renault din care face parte şi Dacia.
„Spring este produsă pe o platformă a Alianţei. Este un produs realizat de Renault Technologie Roumanie (RTR) şi Tehnocentre. Renault a ales China deoarece acolo există cea mai mare piaţă pentru maşini electrice. Acolo există furnizori, componente cu un cost competitiv şi viteza de a implementa un astfel de proiect. Pe viitor, în funcţie de vânzările sale şi de strategia grupului ar putea fi produsă în Europa. Nu este imposibil ca maşina să vină în România, dar nu s-a decis nimic în acest sens“, a explicat Mihai Bordeanu, directorul de marketing pentru Dacia în cadrul Grupului Renault.
Din primăvara anului viitor maşina va fi livrată companiilor de car-sharing, cum este Zity, activă în Paris şi Madrid, însă sunt luate în calcul şi alte companii. „Începem în primăvară pentru a pune maşinile pe şosea, iar în septembrie începem să livrăm versiunea de retail. Şi companii de car sharing din România pot cumpăra din primăvară Dacia Spring“, a spus Mihai Bordeanu.
Spre deosebire de Renault City K-ZE, modelul electric destinat pieţei chineze, Dacia Spring a fost reproiectată pentru a respecta normele europene de siguranţă.
„Noi mizăm pe siguranţa pasivă. Am mizat pe un şasiu întărit, şase airbaguri şi sisteme precum frânare de urgenţă. Nu optăm însă pentru sisteme electronice complicate şi costisitoare precum asistenţa la menţinerea benzii de rulare. Nu mizăm pe obţinerea a 4-5 stele la Euro NCAP“, a spus Marc Suss.
Astfel, cel mai probabil Spring, ca şi noile generaţii ale Sandero, Logan şi Sandero Stepway vor primi trei stele în urma testelor de siguranţă.
„Maşina a primit un upgrade, este adaptată pieţei europene atât în ceea ce priveşte sistemele de siguranţă cât şi structura maşinii“, a explicat Marc Suss.
Din punct de vedere al vânzărilor, Grupul vizează ca Spring să intre în topul celor mai bine vândute maşini electrice la nivel european.
„Spring poate fi viitorul număr unu în segment, peste Tesla Model 3 şi Renault Zoe. O maşină accesibilă poate fi un juctor semnificativ“, a spus Marc Suss.
1968 - Dacia 1100
Bazat pe Renault 8, modelul Dacia 1100 a intrat în producţie la Mioveni în anul 1968. Era primul autoturism produs în România de aproape 30 de ani şi cel de la care a pornit parteneriatul cu Renault şi a pus practic bazele industriei auto pe plan local.
2004 - Dacia Logan
Louis Schweitzer prezenta în iunie 2004 „revoluţia“ Logan, primul automobil low-cost gândit pentru o piaţă mondială, cel care a readus Grupul Renault pe scena producătorilor auto globali.
2010 - Dacia Duster
În 2010 Dacia venea în premieră cu cel mai accesibil SUV de pe piaţa europeană, care a ajuns să fie comercializat pe toate continentele, atât sub marca Dacia, cât şi sub cea Renault. Mai mult, a ajuns chiar cel mai bine vândut model al grupului. Niciun alt constructor nu a reuşit să vină cu o ofertă care să se apropie de Duster.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro