România pierde anual peste 1,6 miliarde euro din cauza contrafacerii produselor - studiu
România pierde anual peste 1,6 miliarde de euro din cauza contrafacerii produselor, deficidul mediu din vânzări fiind de 22,5% în 13 sectoare analizate, de trei ori mai mult decât media UE (7,5%), arată un studiu prezentat miercuri de Oficiul Uniunii Europene Pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO).
În ultimii cinci ani, EUIPO a monitorizat costul economic al contrafacerii în 13 sectoare cunoscute ca fiind vulnerabile la incălcarea drepturilor de proprietate intelectuală (DPI), raportul estimând că din pricina contrafacerii, în România, se pierd anual 22,5% din vânzările directe. Pierderea totală este echivalentă cu aproximativ 1,64 miliarde de euro (7,3 miliarde de lei) sau 83 de euro (367 de lei) pe cap de locuitor, anual.
Potrivit raportului, primele cinci sectoare cu pierderi de vânzări în România au fost industria farmaceutică, cu 976 de milioane de euro (32,1%), îmbrăcăminte (161 de milioane de euro - 13,6%), piaţa de smartphone-uri (128 de milioane de euro - 19,1%), cosmetice (94 de milioane de euro - 17,7%) şi sectorul băuturilor alcoolice şi a vinurilor (75 de milioane de euro - 20%).
La nivel european, primele cinci sectoare unde s-au înregistrat pierderi în vânzări au fost industria farmaceutică, cu 15,9 miliarde de euro (6,6%), îmbrăcăminte (23,2 miliarde de euro - 8,1%), sectorul producătorilor de smartphone-uri (4,2 miliarde de euro - 8,3%), cosmetice (5,8 miliarde de euro - 8,9%) şi sectorul băuturilor alcoolice şi a vinurilor (2,7 miliarde de euro - 6,9%).
Cititi mai multe pe www.medaifax.ro
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro