LIVE: ZF Real Estate by Storia - Realitatea locuirii în România urbană

Românii preferă ciocolata „no-name”. Topul celor mai vândute branduri de ciocolată

Postat la 28 noiembrie 2016 2495 afişări

Mărcile private ale marilor reţele de magazine s-au situat în primul semestru pe primul loc în topul vânzărilor de ciocolată, depăşind împreună branduri consacrate precum Milka, Poiana sau Africana, arată o analiză a ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung.

Românii preferă ciocolata „no-name”. Topul celor mai vândute branduri de ciocolată

Mărcile private ale marilor reţele de magazine s-au situat în primul semestru pe primul loc în topul vânzărilor de ciocolată, depăşind împreună branduri consacrate precum Milka, Poiana sau Africana, arată o analiză a ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung.

Una din cele zece tablete de cioco­la­tă consumate de un român în medie în primul semestru a fost marcă „no-name“, potrivit estimărilor ZF.

Mărcile private ale unor reţele de maga­zi­ne precum Carrefour, Kaufland sau Mega Image au cucerit astfel pri­mul loc pe încă o piaţă, după ce şi-au asi­gurat această po­ziţie în alte industrii precum săpun sau ulei, conform celor mai re­cente date din piaţă. Însă, în da­tele Vektor Markt­for­schung ca private label sunt luate toate măr­cile pri­vate, ast­fel că separat pro­du­sele marilor maga­zi­ne au o cotă de pia­­ţă mai mică.

Poziţia a doua în topul celor mai vândute mărci de ciocolată este ocupată de Milka, brand al gigantului american Mondelez.

Sondaj Știu

Ești de acord ca viitorul Președinte să dizolve Parlamentul, pentru a reflecta voința de acum a electoratului?

Sunt de acord cu termenii si conditiile

În plus, Mondelez şi-a asigurat trei locuri în top cinci, alături de Milka aflându-se în clasament şi brandurile Poiana şi Africana. Mondelez nu mai are însă unităţi de producţie în România.

Pe poziţia a cincea în clasament se află brandul Laura, produs de Kandia Dulce, cel mai mare producător de ciocolată de pe plan local. Kandia Dulce şi compania-soră Heidi Chocolat sunt cei mai mari producători de ciocolată, într-o piaţă care în ultimii ani  a fost invadată de importuri. Dacă Heidi Chocolat livrează circa 50% din producţie pe pieţele externe, Kandia Dulce şi-a concentrat activitatea pe piaţa locală având în portofoliu mărci cu tradiţie precum Rom, Măgura, Făgăraş sau Kandia. În cazul mărcilor private este posibil să existe anumite produse fabricate în România, dar aceste date nu sunt comunicate de marile reţele.

Piaţa ciocolatei, evaluată la 1,4 mi­liar­de de lei anual, este domi­na­tă de importuri, având în ve­dere că cele mai vândute bran­duri precum Milka sau Poiana nu sunt rea­lizate pe plan local, conform datelor ZF.

România se află pe ultimele locuri în Europa în ceea ce pri­veşte consumul de ciocolată, dar trendul consumului este ascendent.

Urmărește Business Magazin

0 seconds of 1 minute, 7 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
01:07
01:07
 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.

www.zf.ro
Impactul real al tarifelor preşedintelui Trump: La ce preţ ar putea ajunge un iPhone dacă tarifele rămân în picioare? Costurile urcă de până la 10 ori