Rompetrol şi-a transformat benzinăriile în minisupermarketuri: „Am aprovizionat staţiile cu produse de larg consum precum lapte şi conserve, atât de căutate în această perioadă“
„Toate staţiile Rompetrol sunt operaţionale, în acord cu recomandările şi deciziile adoptate de autorităţile locale şi centrale. Din grija pentru sănătatea şi siguranţa angajaţilor şi a clienţilor, la nivelul acestora s-au implementat o serie de măsuri suplimentare pentru prevenirea şi reducerea răspândirii COVID-19“, spun reprezentanţii Rompetrol.
Reţeaua de distribuţie a carburanţilor Rompetrol pe plan intern numără în prezent 395 de staţii - 153 proprii şi 242 Rompetrol Partener şi Rompetrol Expres. Acestora li se adaugă şi alte puncte de alimentare - baze interne de 9 şi 20 de metri cubi - amplasate direct în incinta companiilor din diverse domenii de activitate, precum transporturi, distribuţie, construcţii şi agricultură.
„Toate staţiile Rompetrol sunt operaţionale, în acord cu recomandările şi deciziile adoptate de autorităţile locale şi centrale. Din grija pentru sănătatea şi siguranţa angajaţilor şi a clienţilor, la nivelul acestora s-au implementat o serie de măsuri suplimentare pentru prevenirea şi reducerea răspândirii COVID-19“, spun reprezentanţii Rompetrol.
Printre acestea se numără şi igienizarea/dezinfectarea suprafeţelor directe de contact din oră în oră, curăţarea/spălarea pardoselii de cel puţin patru ori pe zi (în decurs de 24 de ore), suplimentarea de materiale/consumabile specifice (dezinfectanţi, şerveţele umede, uscătoare de mâini), recomandarea păstrării unei distanţe între clienţi de cel puţin un metru sau servirea produselor gastro preponderent în ambalaje de unică folosinţă, pentru consum în afara staţiilor.
„La acestea se adaugă şi implementarea unor idei sau propuneri venite din partea colegilor, precum instalarea panourilor de plexiglas la casele de marcat. La nivel naţional, am dezvoltat un plan de măsuri pentru a ne putea adapta rapid oricărei situaţii impuse de starea de urgenţă prelungită din ţară.“
Reprezentanţii Rompetrol spun că recomandă clienţilor să folosească noul concept lansat de companie pentru reducerea şi optimizarea timpului petrecut în staţie, în condiţii de siguranţă şi distanţare socială.
„Sub umbrela „ZERO CONTACT“, clientul poate obţine un card de alimentare cu carburanţi „ Fill & Go - poate alimenta direct la pompă cu ajutorul acestuia şi poate folosi metodele online de plată a facturilor curente. De asemenea, completarea cererii pentru un asftfel de card se face online, iar semnarea contractului e digitală.“ Reprezentanţii Rompetrol spun că pe fondul măsurilor de limitare a deplasărilor interne şi internaţionale şi ulterior pe fondul instituirii stării de urgenţă la nivelul ţării, vânzările de carburanţi prin staţiile Rompetrol s-au înscris pe un trend descendent de la mijlocul lunii martie, atât faţă de lunile anterioare, cât şi faţă de perioada similară a anului trecut. Ei nu înaintează cifre.
„Cea mai mare scădere a vânzărilor s-a înregistrat după data la care s-a instituit restricţia de circulaţie pentru persoanele fizice. Acest impact s-a reflectat mai mult în plăţile în numerar, care au scăzut semnificativ faţă de primele săptămâni ale lui martie. Conform estimărilor noastre, consumul naţional de carburanţi a scăzut cu 40-45% în luna aprilie faţă de perioada similară a anului trecut.“
În România sunt înregistrate peste 2.100 de benzinării, aproape 75% dintre acestea fiind controlate de patru mari jucători - OMV Petrom Marketing (cu brandurile Petrom şi OMV), Rompetrol Downstream, Lukoil România şi MOL România Petroleum Products. Rompetrol are aproape 400 de unităţi proprii sau operate de parteneri.
În România, spre deosebire de alte pieţe, benzinăriile au de cele mai multe ori şi un magazin ce vinde dulciuri, snackuri sau băuturi. În ultimii ani aceste unităţi s-au dezvoltat cu cafenele şi cu gustări calde precum croissante sau sandvişuri.
„Pe parcursul lunii martie, compania a regândit portofoliul de produse oferite prin staţiile Rompetrol, punând accentul pe categoriile de strictă necesitate. Astfel, s-au făcut eforturi rapide de a aproviziona o parte din staţiile noastre cu produse de larg consum, atât de căutate în această perioadă.“ Printre acestea se numără apa şi băuturile nonalcoolice în ambalaje mari, conservele, laptele, cerealele, produsele congelate, mezelurile şi brânzeturile, detergenţii, produsele cosmetice şi de igienă, dar şi o gamă largă de produse destinate petrecerii timpului liber în casă: seturi educative şi jocuri, o gamă largă de cărţi şi reviste noi sau snackuri grupate pe momente de consum.
„Selecţia de staţii în care avem disponibile produsele noi a fost făcută treptat, în funcţie de poziţionarea benzinăriei, dar şi în baza solicitărilor primite din partea clienţilor. S-a observat o creştere a interesului clienţilor pentru preparate pe bază de legume şi fructe proaspete. În acest sens, am extins şi diversificat gama de sucuri de fructe proaspete, paharele cu fructe porţionate, mixurile de iaurt grecesc cu muesli şi fructe proaspete, dar şi smoothie-urile cu lapte de cocos.“
Oficialii Rompetrol spun că în linie cu recomandările autorităţilor, numărul de clienţi persoane fizice din benzinării s-a diminuat considerabil, iar clienţii actuali îşi doresc o oprire scurtă şi în siguranţă, cu un contact minim faţă de personalul staţiei sau a celorlalţi clienţi.
„În acelaşi timp, clienţii îşi doresc să găsească produse alimentare şi nealimentare în apropierea locuinţelor sau în drumurile lor. În plus, am observat că aceştia preferă să achiziţioneze mai multe produse şi de obicei mai mult de 1-2 bucăţi din acelaşi produs. De asemenea, am avut chiar supriza în unele zone ale ţării să fim preferaţi de clienţi pentru achiziţia de produse de strictă necesitate în detrimentul unor locaţii de tip supermarket/hipermarket, unde există riscul de a interacţiona cu un număr mare de persoane.“
Businessul de staţii e operat de firma Rompetrol Downstream cu afaceri de circa 11 mld. lei în 2018 (ultimul an pentru care există date publice), plus 23%.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro