Ryanair România, tot mai mult în atenţia operatorului aerian
România a devenit o piaţă tot mai interesantă pentru operatorul aerian irlandez Ryanair, care vrea să îşi extindă operaţiunile pe piaţa locală şi în regiune, având în plan să ajungă liderul pieţei aeriene din Europa Centrală şi de Est şi să îi detroneze pe ungurii de la Wizz Air.
România a devenit o piaţă tot mai interesantă pentru operatorul aerian irlandez Ryanair, care vrea să îşi extindă operaţiunile pe piaţa locală şi în regiune, având în plan să ajungă liderul pieţei aeriene din Europa Centrală şi de Est şi să îi detroneze pe ungurii de la Wizz Air.
Potenţialul pieţei locale şi regionale se vede şi din creşterea tot mai mare a numărului de pasageri, cât şi dorinţa tot mai mare de a călători.
Compania estimează pentru acest an un număr total de 185 milioane de pasageri la nivel internaţional, pe când estimările pentru România arată circa 3 milioane de pasageri înspre şi dinspre aeroporturile locale.
„România este una dintre pieţele pe care dorim să le dezvoltăm şi să creştem. Vara aceasta operăm din trei aeroporturi, Bucureşti (Otopeni), Cluj-Napoca şi Iaşi, aeroport pe care l-am adăugat vara aceasta în portofoliul nostru. Atât din Cluj-Napoca, cât şi din Iaşi avem rute către cele mai populare destinaţii europene, inclusiv Bruxelles, Dublin, Milano-Bergamo şi Paris. Acestea sunt rute noi, dar suntem optimişti în privinţa lor, vedem o cerere în creştere în România şi sperăm să ne extindem prezenţa în următorii ani“, spune Alicja Wojcik-Golebiowska, managerul regional pe Europa Centrală şi de Est al Ryanair.
Extinderea şi pe alte aeroporturi locale ale operatorului sau introducerea unor rute noi vor depinde însă de mai multe aspecte inclusiv de cerere, cât şi de costurile aeroporturilor.
Compania îşi propune ca până în 2034 să ajungă la 300 milioane de pasageri şi se uită atent la această regiune a Europei pentru a creşte numărul de pasageri din aceste pieţe. Planurile de extindere ale companiei includ şi mărirea flotei. Astfel, compania a cumpărat 300 de aeronave pentru distanţe scurte în cadrul unei tranzacţii de 40 de miliarde de dolari cu Boeing la începutul lunii mai. Michael O’Leary, CEO al Ryanair, a declarat la începutul acestui an că dezvoltarea companiei va veni în mare parte din economiile din Europa Centrală şi de Est, ţări precum Polonia, România şi Bulgaria, care vor contribui semnificativ la dezvoltarea companiei în următorii cinci ani. Motivul pentru care aceste ţări ar putea asigura creşterea încasărilor companiei este faptul că veniturile oamenilor din această zonă a Europei sunt în creştere, iar dorinţa de a călători este tot mai mare.
Ryanair alături de Wizz Air sunt cei mai mari jucători de pe plan local, deţinând împreună monopolul pieţei locale. Piaţa aeriană locală a rămas fără un competitor important, Blue Air, care a anulat toate zborurile începând cu 6 septembrie 2022, ceea ce le-a premis celor doi jucători străini să preia monopolul şi să dicteze piaţa, implicit şi preţurile. Situaţia din piaţa locală se suprapune cu o creştere semnificativă a cererii pentru călătorii pe întreg continentul, dar şi cu grevele controlorilor de trafic, care ameninţă buna funcţionare a orarelor de zbor şi în această vară. Suprapunerea acestor crize duce la un preţ mai mare pe care pasagerul este nevoit să îl plătească.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro