"Sărutul" lui Brâncuşi din cimitirul Montparnasse rămâne obiect de dispută ruso-franceză
Una dintre cele mai importante creaţii ale lui Constantin Brâncuşi, "Sărutul/ Le Baiser", amplasată în cimitirul Montparnasse din Paris, este de foarte mulţi ani obiectul unei dispute între statul francez şi moştenitorii rusoaicei pe mormântul căreia se află sculptura.
În 1910, Tatiana Raşevskaia, o rusoaică exilată la Paris, s-a sinucis la vârsta de 23 de ani. În memoria ei, familia tinerei a cumpărat sculptura reprezentând un cuplu îmbrăţişându-se, de la un artist român necunoscut în epocă. Era vorba despre "Sărutul/ Le Baiser", în prezent una dintre cele mai importante sculpturi ale lui Constantin Brâncuşi, care a fost amplasată pe mormântul rusoaicei, ca monument funerar.
"Este destul de puţin comun ca o operă de o asemenea importanţă, de o asemenea raritate, să fie plasată într-un loc public, cam la îndemâna oricui", comentează Jérôme Dupuis, jurnalist al publicaţiei franceze L'Express, pentru Francetvinfo.com.
Citiţi mai multe pe www.mediafax.ro
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro