Sfârşitul unei ere: Arctic, cel mai mare producător de electrocasnice din România, îşi schimbă numele după mai bine de 60 de ani. Ce se întâmplă cu brandul?

Autor: Cristina Roşca Postat la 11 aprilie 2024 238 afişări

Sfârşitul unei ere: Arctic, cel mai mare producător de electrocasnice din România, îşi schimbă numele după mai bine de 60 de ani. Ce se întâmplă cu brandul?

Compania Arctic SA, cel mai mare producător de electrocasnice din România, ce operează local două fabrici în judeţul Dâmboviţa, îşi schimbă numele în Beko România. Este vorba doar de numele firmei, al entităţii juridice care operează businessul cu o istorie de peste 60 de ani.

Schimbarea vine ca urmare a tranzacţiei dintre grupul turc Arçelik şi grupul american Whirlpool, ce vizează operaţiunile din Europa ale celor doi giganţi. Tranzacţia a fost finalizată, rezultatul fiind crearea unei noi entităţi - Beko Europe. Aceasta din urmă adună businessul din sectorul electroctrocasnicelor al Whirlpool din Europa şi pe cel de electrocasnice, electronice de consum, aer condiţionat şi electrocasnice mici al Arçelik tot din Europa.

Astfel, Arçelik îşi va redenumi toate operaţiunile globale sub un singur brand corporativ: „Beko”. În România, businessul Arctic era deţinut din 2002 de grupul Arcelik din Turcia, pentru ca acum structura acţionariatului să se schimbe. Turcii păstrează 75% din business, iar Whirlpool 25%.

Chiar şi înainte de tranzacţie, businessul local avea în portofoliu mai multe branduri, dintre care două principale - Arctic şi Beko. Primul era folosit doar în România, pe când al doilea e o marcă globală. În continuare, cele două nume vor continua să existe, doar că firma care le va opera va avea numele de Beko România începând cu aprilie 2024.

Decizia a fost luată astăzi, 9 aprilie 2024, de Adunarea Generală Extraordinară a Acţionarilor.

„Suntem entuziasmaţi de această nouă etapă şi de direcţia pe care Beko o conturează pentru următorii ani. Rămânem fideli obiectivelor noastre (…). Sunt mândru să mă aflu la conducerea companiei într-un moment atât de important pentru echipa noastră. De-a lungul anilor petrecuţi aici am dezvoltat o legătură specială cu România, iar decizia de astăzi reprezintă un nou pas în angajamentul meu faţă de această ţară care mi-a devenit acasă”, a declarat Murat Büyükerk, Chief Executive Officer al Arctic.

Grupul turc Arcelik a preluat Arctic în urmă cu mai bine de două decenii, iar din 2002 până astăzi a investit peste 391 mil. euro în România, inclusiv în construcţia de la zero a unei noi fabrici (de maşini de spălat, de la Ulmi) şi în extinderea cele existente (de frigidere, de la Găeşti).

“România îşi păstrează rolul strategic în cadrul Beko, ţara noastră fiind o piaţă importantă de producţie, datorită celor două fabrici – cea de frigidere de la Găeşti şi cea de maşini de spălat rufe de la Ulmi”, spun oficialii companiei.
În prezent, 84% din producţia totală din fabricile de la Găeşti şi de la Ulmi este exportată în peste 80 de ţări. În România se produc produse sub trei branduri – Arctic, Beko şi Grundig.

„Această schimbare (de nume al companiei - n.red.) este o oportunitate majoră pentru România şi un moment definitoriu în istoria companiei noastre. Prin asocierea cu un brand corporativ puternic cum este Beko, avem acum şansa să ne consolidăm poziţia pe piaţa internaţională şi să contribuim la promovarea şi dezvoltarea industriei electrocasnicelor din ţara noastră (…)”, a adăugat Gabriel Eremia, Director de Marketing & Product Management, Arctic.

Rezultatul tranzacţiei dintre Arcelik şi Whirlpool este o companie cu peste 20.000 de angajaţi şi 11 unităţi de producţie cu o capacitate cumulată de aproximativ 24 de milioane de electrocasnice pe an.

Dintre cele 11 unităţi de producţie, două sunt în România, e vorba de fabricile Arctic din Găeşti şi Ulmi, judeţul Dâmboviţa. Celelalte sunt în Cassinetta, Melano, Comunanza şi Siena în Italia, Wroclaw, Radomsko şi Lodz în Polonia, Poprad în Slovacia şi Yate în Marea Britanie.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
romania,
arctic

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.