Sondaj easySales: 50% dintre consumatori au făcut 1-3 comenzi online în ultimele 30 de zile, iar 41% cheltuiesc 301-1000 lei
Comerţul online s-a dezvoltat puternic în ultimii ani, iar volumul şi frecvenţa comenzilor evoluează constant, potrivit unui studiu realizat de platforma easySales, care arată că aproape jumătate dintre respondenţi au realizat cel puţin una, dar nu mai mult de trei comenzi online în ultimele 30 de zile, în timp ce aproape 30% au plasat între 4 şi 10 comenzi.
Doar un procent mic, de 1,15% dintre români, nu a comandat niciodată online.
Cercetarea are la bază date colectate în perioada 21 iunie 2014 – 8 iulie 2024, de la 1.043 de respondenţi.
Valoarea totală a comenzilor segmentează publicul în două categorii mari: 41% alocă între 301 lei şi 1.000 de lei, iar 35% între 100 lei şi 300 de lei.
Doar 2,2% au raportat cheltuieli mai mari de 5.000 de lei, în ultimele 30 de zile.
Când vine vorba de dispozitivele folosite pentru plasarea comenzilor, majoritatea românilor încă preferă laptopurile sau desktopurile, 43%, urmate de aplicaţiile accesate prin smartphone, 34%, şi accesările directe ale site-urilor prin telefonul mobil, 20%.
În ultimele şase luni, majoritatea comenzilor online au fost realizate pe magazinele online tradiţionale, care comercializează produse fizice (62%), urmate de platformele tip marketplace (22%).
De asemenea, platformele de comenzi de mâncare au fost accesate de 4,5% dintre respondenti şi 4% au făcut achiziţii online de pe platforme de rezervări şi de pe platforme pentru bilete sau abonamente.
Pretul rămâne factorul determinat pentru cumpărăturile online, după cum spun 74% dintre participantii la sondaj, iar 65% preferă să achite cu cardul.
Principala sursă de informare cu privire la produse şi servicii este social media (58%).
În ceea ce priveşte comenzile de pe siteuri străine, o treime dintre respondeti au spus că fac comenzi ocazionale, de 2-3 ori pe an, de pe Temu, Shein, Amazon sau eBay. De asememenea 45% au făcut cele mai multe cumpărături din afara ţării de pe platforma chinezească Temu.
Alte concluzii ale studiului:
- 43,7% se aşteaptă la acces non-stop la serviciul de relaţii cu clienţii
- 50,6% sunt relativ mulţumiţi de comenzile de pe site-urile din România şi comandă de câte ori au ocazia
- 34,7% se axează pe preţurile mici când comandă de pe platforme de eCommerce din afara ţării
- 45,4% au făcut cele mai multe cumpărături din afara ţării de pe Temu
- 34,3% comandă ocazional, de 2-3 ori pe an, de pe Temu, Shein, Amazon sau eBay
- 41,5% consideră că experienţa comenzilor din afara ţării a fost peste aşteptări şi vor mai efectua comenzi internaţionale
- 36,4% au cumpărat produse pentru casă de la magazine din afara ţării
- 34,7% consideră, în general, că durata expedierii este aspectul unei comenzi online care nemulţumeşte cel mai mult
- 48,7% se aşteaptă să poată returna o comandă în 30 de zile de la plasare
- 57,5% se aşteaptă ca o comandă să ajungă în 3-5 zile lucrătoare
- 40,1% se aşteaptă ca banii pentru un produs returnat să fie restituiţi în cinci zile lucrătoare
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro