LIVE: ZF Real Estate by Storia - De ce a ales grupul francez Catinvest să deschidă un aparthotel în Craiova?

Start-up-ul românesc Bonapp.eco intră în grupul ungar Munch, prezent deja pe mai multe pieţe din regiune: Cele două aplicaţii mobile anti-risipă alimentară disponibile pe plan local vor deveni una singură. Fondatorii şi investitorii Bonapp.eco rămân în continuare în business

Autor: Ioana Nita Postat la 11 februarie 2025 12 afişări

Start-up-ul românesc Bonapp.eco, fondat în 2021 de antreprenorul de origine franceză Grégoire Vigroux, intră în grupul ungar Munch, lider pe mai multe pieţe din regiune cu aplicaţia sa mobilă anti-risipă alimentară. Operaţiunile locale ale start-up-ul ungar Munch, care a intrat pe piaţa din România în martie 2024, şi operaţiunile start-up-ului local Bonapp.eco se vor integra în perioada următoare, iar cele două aplicaţii mobile de combatere a risipei alimentare vor deveni una singură. Astfel, cumulat, aplicaţia, care se va baza pe platforma Munch, va avea peste 2.000 de locaţii partenere în România.

Start-up-ul românesc Bonapp.eco intră în grupul ungar Munch, prezent deja pe mai multe pieţe din regiune: Cele două aplicaţii mobile anti-risipă alimentară disponibile pe plan local vor deveni una singură. Fondatorii şi investitorii Bonapp.eco rămân în continuare în business

Start-up-ul românesc Bonapp.eco, fondat în 2021 de antreprenorul de origine franceză Grégoire Vigroux, intră în grupul ungar Munch, lider pe mai multe pieţe din regiune cu aplicaţia sa mobilă anti-risipă alimentară. Operaţiunile locale ale start-up-ul ungar Munch, care a intrat pe piaţa din România în martie 2024, şi operaţiunile start-up-ului local Bonapp.eco se vor integra în perioada următoare, iar cele două aplicaţii mobile de combatere a risipei alimentare vor deveni una singură. Astfel, cumulat, aplicaţia, care se va baza pe platforma Munch, va avea peste 2.000 de locaţii partenere în România.

„România este una dintre cele mai mari şi dinamice pieţe din Europa Centrală şi de Est, ceea ce o face o prioritate strategică pentru noi. Bonapp a construit un brand puternic în această ţară efervescentă, colaborând cu parteneri de renume precum PENNY şi Starbucks. În plus, reţeaua extinsă a echipei Bonapp în regiune deschide oportunităţi extraordinare pentru extinderea noastră în Europa. Suntem încântaţi să ne unim forţele şi să dezvoltăm împreună acest business”, a declarat Kirill Perepelica, cofondator Munch. Pe lângă Ungaria şi România, start-up-ul este prezent şi în Cehia şi Slovacia, unde la fel ca pe piaţa mamă este lider pe zona de soluţii anti-risipă de mâncare.

La nivel de grup, Munch are acum în total peste 6.000 de locaţii în toate cele patru ţări în care activează, iar cumulat, businessurile Munch şi Bonapp.eco, s-au ridicat anul trecut la 7,5 milioane de euro.
Munch a intrat pe plan local în primăvara anului trecut şi a reuşit să ajungă în această perioadă la peste 180 de locaţii partenere din Bucureşti şi Iaşi, aplicaţia fiind descărcată de peste 80.000 de utilizatori.

Aplicaţia Bonapp.eco a fost lansată în noiembrie 2021 pe piaţa locală de către Grégoire Vigroux, împreună cu Diego Roy de Lachaise, Luka Zivkovic şi un al patrulea antreprenor care a părăsit între timp start-up-ul. În decurs de trei ani, Bonapp.eco a ajuns la peste 350.000 de utilizatori, aplicaţia fiind disponibilă în Bucureşti, Cluj-Napoca şi Braşov. În total în aplicaţie erau înscrise în octombrie anul trecut peste 1.200 de unităţi ale retailerilor, fie că sunt magazine, cafe¬nele, baruri, restau¬rante sau hoteluri.

“Munch şi Bonapp împărtăşesc angajamentul de a urmări profituri cu un scop, creştere cu impact şi prosperitate cu sustenabilitate. Împreună, oferim gospodăriilor alimente accesibile în contextul inflaţiei crescânde, ajutăm retailerii să reducă risipa şi contribuim la o planetă mai sănătoasă”, a precizat Grégoire Vigroux, cofondator Bonapp.eco.

Start-up-ul românesc a primit finanţări în valoare totală de circa 1,4 mil. de euro de la fondurile de investiţii locale Early Game Ventures şi Roca X, dar şi de la fondul unagr de investiţii Impact Ventures şi de la CVC-ul companiei Up.

Odată cu această integrare în grupul Munch, toţi acţionarii start-up-ului Bonapp vor rămâne în business, iar start-up-ul ungar va opera pe plan local prin intermediul companiei Bonapp.eco SRL. Companiile nu au prezentat structura de acţionariat a noii entităţi rezultate în urma tranzacţiei.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.