Strategia nemţilor: Allianz-Ţiriac vrea să ducă asigurările de viaţă la aceeaşi pondere cu RCA în următorii 2-3 ani
Virgil Şoncutean, CEO Allianz-Ţiriac: Ne aşteptăm la o creştere semnificativă pe asigurări de viaţă ca urmare a faptului că avem un deficit de protecţie financiară foarte mare în România.
Virgil Şoncutean, CEO Allianz-Ţiriac: Ne aşteptăm la o creştere semnificativă pe asigurări de viaţă ca urmare a faptului că avem un deficit de protecţie financiară foarte mare în România.
Allianz-Ţiriac, a doua cea mai mare companie de asigurări de pe piaţa locală, estimează că în 2 - 3 ani asigurările de viaţă vor fi la acelaşi nivel cu asigurările obligatorii auto (RCA), astfel în 2020 strategia companiei va fi în continuare concentrată pe asigurările de viaţă.
„Anul 2019, pe ansamblu, a fost un an greu, dar pot spune şi că a fost un an bun. Am făcut un efort concentrat pentru a schimba ADN-ul companiei astfel încât să creştem pe segmentul asigurărilor non-auto. Am reuşit performanţa de a creşte pe această linie de business cu 14%, în ciuda unui început mai greu în primul trimestru din 2019. Asigurările de viaţă sunt vedeta anului pentru noi şi le vedem crescând şi în anii următori, atât în piaţă, cât şi în portofoliul nostru. Probabil că în 2-3 ani se va bate ca de la egal la egal cu RCA-ul“, a spus Virgil Şoncutean, CEO al Allianz-Ţiriac. Asigurătorul a înregistrat o creştere pe segmentul asigurărilor de viaţă de 8% în primele nouă luni din 2019, ajungând la peste 10% în primele zece luni din anul 2019.
„În doi ani de zile ne aşteptăm ca asigurările auto să scadă ca pondere sub 50%, astfel ar trebui să devenim o companie care va avea o pondere a asigurărilor de viaţă de peste 50%. 2021 s-ar putea să fie anul în care vom deveni o companie cu peste 50% pondere asigurări non-auto şi life. Faptul că reuşim să absorbim şocuri sau efecte ale deciziilor pe care le luăm în cursul anului arată că mixul portofoliului este destul de echilibrat, iar acesta continuă să crească“, a spus CEO-ul Allianz-Ţiriac.
Din punctul de vedere al asigurărilor RCA, dinamica este imprevizibilă, astfel Allianz-Ţiriac încearcă să gestioneze zona RCA, mai ales că piaţa non-viaţă s-a întors din nou pe pierdere, ducând la o scădere a volumului de business semnificativ.
Presupunând că dinamica va fi comparabilă cu ultimii ani şi asigurările de viaţă cresc cu 10% de la an la an, „ne aşteptăm ca asigurările de viaţă să fie a doua linie de business ca importanţă, mai ales că deja se apropie de valoarea de 200 milioane de lei, iar RCA-ul este cu puţin peste 200 milioane de lei“, a spus adăugat Virgil Şoncutean.
Portofoliul asigurătorului este alcătuit, în prezent, din 47% asigurări non-auto şi de viaţă, restul de peste jumătate fiind acoperit de asigurările Casco şi RCA. Cu toate acestea, RCA-ul a ajuns la o pondere de sub 20% din portofoliul Allianz-Ţiriac.
„Noi facem o echilibristică pentru a gestiona zona RCA, mai ales că piaţa non-life s-a întors din nou pe pierdere şi vrem să păstrăm o pierdere cât mai mică în zona de RCA. Acest lucru a dus la o scădere a volumului de business semnificativă. Din fericire, scăderea a fost compensată din celelalte linii de business, iar acesta este rezultatul unui mix sănătos al portofoliului. Acum 3-4 ani, RCA-ul cântărea mult mai mult în portofoliul nostru, iar câteva procente de RCA ar fi cântărit mult mai multe procente din celelalte linii de business. Casco rămâne sursa noastră principală de profit şi a fost întotdeauna o linie profitabila pentru noi“, a adăugat Virgil Şoncutean.
Piaţa asigurărilor din România are un potenţial foarte mare, iar jucătorii deja au început să îşi scadă ponderea asigurărilor auto obligatorii pentru a putea avea un portofoliu echilibrat care să facă faţă unor posibile şocuri.
„Ne aşteptăm la o creştere semnificativă pe asigurări de viaţă ca urmare a faptului că avem un deficit de protecţie financiară foarte mare în România. Suma asigurată medie pe segmentul poliţelor de viaţă se situează în prezent la nivelul portofoliului nostru, dar şi în piaţă, la aproximativ 10.000 de euro. Un asemenea nivel al sumei asigurate este mai degrabă adecvat pentru anii ’90, nu pentru 2019“, a spus Virgil Şoncutean.
CEO-ul Allianz-Ţiriac a explicat în continuare că nivelul de protecţie trebuie dimensionat în funcţie de realităţile socio-economice ale familiilor din România. O acoperire suficientă pe asigurări de viaţă trebuie să fie echivalentă cu trei venituri anuale pe familie plus suma datoriilor care nu sunt protejate prin alte poliţe de asigurare. Dacă ne ghidăm după acest principiu suma asigurată pentru o familie cu venit mediu ar trebui să fie la 30-40.000 de euro, de 3-4 ori mai mult decât în prezent.
Allianz-Ţiriac a raportat un volum al primelor brute subscrise de peste 1 miliarde de lei în primele nouă luni din 2019, în creştere cu 3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Profitul operaţional al asigurătorului a ajuns la o valoare de 99 de milioane de lei, o valoare apropiată de profitul înregistrat la finalul anului 2018, de 134 mil. lei şi cu 12,5% mai mult decât valoarea înregistrată la finalul anului 2016.
Valoare despăgubirilor şi indemnizaţiilor plătite de Allianz-Ţiriac clienţilor a fost de peste 575 mil. lei, în creştere cu 12% în primele nouă luni din acest an faţă de perioada similară a anului 2018. Astfel, daunele acoperite de asigurările de proprietăţi au crescut cu 27% în primele nouă luni din 2019. La nivelul asigurărilor autor, volumul despăgubirilor plătite a fost mai mare cu peste 5% faţă de primele nouă luni a anului precedent. Acestea reprezintă două treimi din despăgubirile plătite de Allianz-Ţiriac în primele nouă luni din 2019.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro