Studenţii români visează să lucreze în marketing şi relaţii publice
Studenţii din România îşi doresc să lucreze în marketing şi relaţii publice, domenii urmate de cel al resurselor umane, conform unui studiu Mercury Research împreună cu Danone şi Inspire Business.
Pe primele locuri în preferinţele studenţilor ca joburi se află marketing-ul (27%) şi relaţiile publice (27%). Acestea sunt urmate de resursele umane (HR), unde 22% dintre studenţi şi-ar dori un loc de muncă în viitor. Chiar dacă nu se află în top, un job de vânzari i-ar satisface pe studenţi, 20% declarând că este un domeniu în care le-ar plăcea să lucreze. La polul opus, se află domenii precum producţia/ industrial (3%), mentenanţa tehnică/ service (3%) sau suport operaţional (2%).
Studiul a fost realizat de Mercury Research împreună cu Danone şi Inspire Business în a doua jumătate a anului trecut, în rândul a 4.162 de respondenţi din mediul urban şi a acoperit o plajă largă de poziţii din diverse arii profesionale şi sectoare economice. Studiul a fost elaborat împreuna cu 18 manageri de HR din companii de top din România şi au fost evaluate 138 de companii. Eşantionul este reprezentat de studenţi, muncitori şi specialişti cu studii medii, specialişti cu studii superioare, middle manageri şi top manageri.
În acest moment, doar 6% dintre angajaţii din România lucrează sau au lucrat în marketing, 6% în PR şi doar 5% în HR. Paradoxal, deşi sunt la coada listei de joburi visate de studenţi, joburile în producţie/ industrial sunt primele în topul locurilor de muncă actuale din piaţă (22%).
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro