Studiu FTC: Majoritatea aplicaţiilor şi site-urilor web cu abonament practică tehnici de manipulare pentru a-i determina pe utilizatori să facă achiziţii sau să realizeze acţiuni pe care altfel le-ar respinge: de la „cicăleală” la ascunderea opţiunii de a bloca reînnoirea automată a contractelor
Comisia Federală pentru Comerţ (FTC) din SUA, împreună cu alte două reţele internaţionale de protecţie a consumatorilor, au anunţat joi rezultatele unui studiu privind utilizarea aş numitelor "modele întunecate" - tehnici de design manipulativ - care pot pune în pericol confidenţialitatea datelor utilizatorilor sau îi pot împinge să cumpere produse sau servicii sau să întreprindă alte acţiuni pe care altfel nu le-ar fi făcut, scrie portalul Techcrunch.
Comisia Federală pentru Comerţ (FTC) din SUA, împreună cu alte două reţele internaţionale de protecţie a consumatorilor, au anunţat joi rezultatele unui studiu privind utilizarea aş numitelor "modele întunecate" - tehnici de design manipulativ - care pot pune în pericol confidenţialitatea datelor utilizatorilor sau îi pot împinge să cumpere produse sau servicii sau să întreprindă alte acţiuni pe care altfel nu le-ar fi făcut, scrie portalul Techcrunch.
Într-o analiză a 642 de site-uri web şi aplicaţii care oferă servicii de abonament, studiul a constatat că majoritatea (aproape 76%) au folosit cel puţin un model întunecat şi aproape 67% au folosit mai mult de unul.
Modelele manipulative se referă la o gamă de tehnici de design care pot încuraja subtil utilizatorii să întreprindă un anumit tip de acţiune sau să-şi pună în pericol confidenţialitatea datelor.
Publicarea noului raport ar putea semnala că FTC plănuieşte să acorde o atenţie sporită acestui tip de fraudă a consumatorilor.
Noul raport publicat joi analizează numeroasele tipuri de modele întunecate, cum ar fi camuflarea unor opţiuni, obstrucţionarea sau „cicălirea” - invitaţia repetată adresată unui utilizator de a realiza o anume acţiune.
Imposibilitatea de a dezactiva reînnoirea automată a abonamentelor în timpul procesului de înscriere şi cumpărare a fost utilizată de 81% dintre site-urile şi aplicaţiile studiate. În 70% din cazuri, furnizorii de abonamente nu au oferit informaţii despre cum se poate anula un abonament, iar 67% nu au oferit data până la care un consumator trebuia să anuleze pentru a nu fi taxat din nou.
Obstrucţionarea este un alt model frecvent întâlnit în aplicaţiile de abonament; face mai dificilă sau mai plictisitoare o anumită acţiune, cum ar fi anularea unui abonament sau ocolirea înscrierii pentru proba gratuită, unde "X"-ul pentru închiderea ofertei este gri şi oarecum ascuns vederii.
„Cicălirea” implică cererea repetată consumatorului să efectueze un anumit tip de acţiune pe care afacerea doreşte să o întreprindă.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro