Studiu: Opt din zece copii intră în contact direct cu un smartphone până la vârsta de 3 ani, iar 1 din 4 copii cu vârsta între 4 şi 18 ani, din mediul urban, deţine o consolă de jocuri.
Opt din zece copii din România intră în contact direct cu un smartphone până la vârsta de 3 ani, iar până la 18 ani ajung să să cunoască şi să folosească mai bine decât părinţii lor Internetul şi telefoanele, arată un studiu realizat de Starcom România în primul trimestru al acestui an.
Opt din zece copii din România intră în contact direct cu un smartphone până la vârsta de 3 ani, iar până la 18 ani ajung să să cunoască şi să folosească mai bine decât părinţii lor Internetul şi telefoanele, arată un studiu realizat de Starcom România în primul trimestru al acestui an.
În timp ce categoria de vârstă 0-3 ani copiii intră în contact cu smartphone-ul cel mai des prin intermediul părinţilor (78%), posesia şi utilizarea tabletelor creşte odată cu intrarea la grădiniţă, iar din gimnaziu copiii încep să utilizeze un laptop sau computer personal.
Unu din patru copii cu vârsta cuprinsă între 4 şi 18 ani, din mediul urban, deţine în prezent o consolă de jocuri.
“Dacă până acum 10-15 ani ideea de copilărie nu era cu mult diferită în ceea ce priveşte activităţile de recreere între generaţii, în prezent putem vorbi de un val de generaţii mult mai avansate şi mult mai conectate cu tehnologia. Încă din primii ani de viaţă, un copil intră în contact cu diverse dispozitive electronice (smartphone, tabletă, etc.), ajungând astfel până la maturitate să cunoască şi să utilizeze aceste dispozitive mult mai bine comparativ cu proprii părinţi. Tehnologia este un fenomen care creşte semnificativ de la an la an şi a cărei evoluţie o urmărim în cadrul mai multor categorii de vârstă şi segmente de consumatori. Se poate observa o tendinţă tot mai accentuată de digitalizare şi tehnologizare a activităţilor zilnice”, a declarat Andreea Zanfir, Starcom Consumer Strategist.
Copiii încep să folosească internetul de la vârste foarte mici (0-3 ani, cu ajutorul părinţilor în primă fază), fiind o modalitate de a descoperi şi de a învăţa lucruri noi. Potrivit studiului, părinţii consideră că după vârsta de 3 ani este adecvat să îşi lase copiii să joace anumite jocuri online, fiind de părere că acestea le vor dezvolta abilităţile, atenţia şi viteza de reacţie.
Cele mai comune activităţi realizate pe Internet în rândul copiilor de toate vârstele sunt jocurile şi vizionarea unor videoclipuri online. În rândul copiilor cu vârste cuprinse între 11 şi 18 ani, priorităţile sunt legate de comunicare, de a fi conectaţi cu prietenii/colegii şi căutarea de informaţii utile pentru şcoală.
Printre cele mai accesate aplicaţii sunt Youtube, TikTok şi WhatsApp, mai ales pe categoria 4-11 ani, în timp ce cei mai mari încep să utilizeze în mai mare măsura reţelele de socializare, Facebook şi Instagram, unde au un rol mai activ. fiind creatori de conţinut, urmăresc activitatea prietenilor/cunoştiinţelor, comunică şi se implică în diferite activităţi online.
Studiul Tech Kids powered by Starcom România a fost realizat în perioada 28 Februarie - 6 Martie 2020. Au fost intervievaţi 300 de părinţi, cu vârste peste 18 ani, din mediul urban, utilizatori de internet.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro