Studiu. Pachetul salarial, oportunităţile de dezvoltare personală şi sistemul de lucru în regim remote sunt principalii factori care ar convinge un IT-ist să accepte un job nou
Pachetul salarial şi de beneficii, oportunităţile de dezvoltare personală şi sistemul de lucru în regim remote sunt principalii factori care ar convinge un IT-ist să accepte un job nou, arată un sondaj realizat de compania de recrutare Prohuman APT şi de platforma de recrutare BestJobs.
♦ Cei mai mulţi dintre IT-işti spun că o creştere salarială de peste 20% i-ar putea convinge să accepte un nou loc de muncă ♦ Circa 56% dintre angajaţii din IT au spus că organizaţiile pentru care lucrează şi-au adaptat salariile la rata inflaţiei în ultimul an ♦ Aproximativ 21% dintre IT-işti au spus că se anunţă restructurări de personal în compania lor, în zona IT anul acesta.
Pachetul salarial şi de beneficii, oportunităţile de dezvoltare personală şi sistemul de lucru în regim remote sunt principalii factori care ar convinge un IT-ist să accepte un job nou, arată un sondaj realizat de compania de recrutare Prohuman APT şi de platforma de recrutare BestJobs.
Astfel, 46% dintre respondenţii sondajului au spus că beneficiile salariale reprezintă cea mai mare motivaţie în decizia de a accepta un job nou, 18% au menţionat oportunităţile de dezvoltare profesională, 15% au spus că este vorba de sistemul de muncă remote, 13% au menţionat compania angajatoare, iar 8% au spus că cea mai mare motivaţie o reprezintă posibilitatea de a lucra în regim freelance.
„Nevoile şi dorinţele candidaţilor văzute cu o asemenea claritate îi ajută pe recrutori să rezolve mai eficient acest puzzle al plasării forţei de muncă IT într-o piaţă în creştere accelerată, atât ca dimensiune, cât şi ca cerinţe de o parte şi de cealaltă“, spune Răzvan Zglobiu, Head of Sales and Talent Acquisition, Prohuman APT. De altfel, sondajul citat arată că IT-iştii au o atitudine deschisă în privinţa schimbărilor profesionale în anul 2023. Circa 31% dintre angajaţii din IT care au răspuns sondajului au spus că anul 2023 este unul de schimbări profesionale pentru ei într-o oarecare măsură, 23% dintre ei au spus că anul acesta este unul al schimbărilor profesionale într-o foarte mare măsură, 26% au spus că va fi în mare măsură, iar 13% că va fi un an al schimbărilor profesionale într-o mică măsură.
Principala metoda de atragere utilizată de companii rămâne căutarea şi abordarea directă. Comunităţile profesionale online sunt utilizate mai puţin pentru identificarea oportunităţilor de carieră şi mai mult pentru a fi la curent cu noutăţile din domeniu.
Cele mai des utilizate metode de recrutare în rândul companiilor din IT sunt: căutarea şi abordarea directă, cu 43% dintre respondenţi care au menţionat această metodă, publicarea de anunţuri pe platforme dedicate recrutării, cu 26% dintre respondenţi, campanii de marketing - 14%, prin site-ul companiei, la secţiunea de cariere - 13%, şi prin recomandări interne, cu 4% dintre răspunsuri.
Părerea audienţei vizavi de adaptarea companiilor la creşterea inflaţiei este împărţită, cu 56% dintre respondenţi care consideră că organizaţiile nu au derulat acest proces de adaptare, în timp ce 40% au răspuns că această adaptare s-a tradus printr-o creştere salarială sau prin oferirea unui mix de creşteri salariale şi extra beneficii.
Cercetarea „Atragerea candidaţilor IT în anul 2023“ a fot derulată de Prohuman împreună cu BestJobs în perioada februarie-aprilie 2023 şi a înregistrat un total de 267 de respondenţi, angajaţi şi freelancers în IT&C, inginerie, marketing, precum şi în departamente IT ale companiilor din diverse domenii de activitate: BPO/SSC, Contabilitate / Financiar / Audit, Manufacturing, Producţie, Retail, Entertainment, Banking, Servicii, Telecom.
Profilul angajaţilor care au participat la cercetarea „Atragerea candidaţilor IT în anul 2023“ arată că 46% dintre ei lucrează în companii cu peste 500 de angajaţi sau colaboratori, 54% îşi desfăşoară activitatea în sistem hibrid, 53% sunt angajaţi în companii cu sediul în Bucureşti, urmaţi de 17% în Cluj, iar 30% în alte oraşe ale ţării sau peste hotare: Braşov, Iaşi, Suceava, Craiova, Londra, Bratislava, Geneva.
În ce priveşte experienţa în domeniu, majoritatea respondenţilor (28%) activează pe poziţii Senior (cinci - zece ani), urmaţi de cei din zona middle (doi - cinci ani) în proporţie de 26%, din zona entry (sub doi ani de experienţă) şi executive (peste 10 ani de experienţă), cu 23% fiecare.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro