Studiu: Unul din doi angajaţi au început să-şi caute un nou loc de muncă în ultimele 12 luni
Unul din doi angajaţi a început un proces de identificare al unui nou job, dar a renunţat la acesta cel puţin o dată în ultimele 12 luni, conform unui studiu realizat de compania de recrutare GI România şi Dora Market Research.
În ceea ce priveşte motivele pentru care au renunţat la trecerea la un nou loc de muncă, 27,8% dintre respondenţi susţin că noul loc de muncă nu aducea un plus de avantaje, 21% susţin că le e teamă de schimbare, iar 16% susţin că ofertele noi implică venituri mai mici decât cele actuale.
Cu toate acestea, 51% din totalul respondenţilor ar alege un angajator mai puţin cunoscut, dacă ar primi un venit cu 15% mai mare decât cel actual. Cu toate acestea, distribuţia pe domenii de activitate arată că în domeniile de producţie şi retail, se preferă o companie cunoscută, în timp ce în domeniile serviciilor şi office se preferă un salariu mai mare.
”Pandemia a transformat viaţa tuturor în ultimul an şi jumătate, iar un salariu nu mai este suficient pentru un angajat. Pe lângă atragerea de noi talente, focusul companiilor a devenit retenţia de personal”, a declarat Cristian Huzău, country manager al GI Group.
Pentru 3 din 4 respondenţi, munca la distanţă nu este posibilă, conform sursei citate. Cu toate acestea, dacă ar putea alege, 39,61% ar prefera să lucreze hibrid, 31,44% ar prefera să lucreze de la birou şi 28,95% ar prefera să lucreze de acasă.
Circa 83,66% dintre respondenţi declară că s-au gândit cel puţin o dată în ultima perioadă să îşi schimbe domeniul de activitate. Cu toate acestea, doar 1 din 4 angajaţi a început acţiuni concrete în această direcţie prin cursuri de formare sau recalificare.
Mai mult, 76% dintre respondenţi declară că ar prefera creşterea venitului în raport cu posibilitatea de a munci remote, circa 55% dintre respondenţi declară că nu ar renunţa la venit dacă ar fi puşi să aleagă între a munci de acasă şi a beneficia de un venit mai mic, iar 5% ar renunţa chiar şi la 20% din venitul lunar pentru posibilitatea de a lucra de acasă.
Studiul GI România şi Dora Market Research by Happy Recruiter a fost realizat în perioada15 iulie- 15 august şi a avut un eşantion de 1.548 de persoane.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro