Surpriza Dacia: Noul Jogger, primul compact Dacia din noua generaţie va fi cel de-al doilea hibrid produs în România şi va fi asamblat exclusiv la Mioveni

Autor: Bogdan Alecu Postat la 03 septembrie 2021 106 afişări

Dacia Jogger este cel mai nou model al gamei constructorului autohton şi care vine să readucă marca mai aproape de "esenţa" a ce se dorea a fi în 2004, atunci când a fost relansată de Grupul Renault.

Jogger va fi primul hibrid din gama Dacia şi va fi produs începând cu finalul acestui an la Mioveni alături de Duster, Logan şi Sandero Stepway.

Preţul său de pornire va fi de 15.000 de euro cu TVA şi va fi cel mai scump model Dacia de până acum, cu cel mai ridicat preţ de pornire – Duster spre comparaţie, pleacă de la 14.100 de euro, însă este şi ultimul model "înrudit" cu Loganul din 2004.

Dacia lansa în 2006 Logan MCV, un automobil polivalent, cu 5 sau 7 locuri care era atât break cât şi monovolum datorită faptului că putea transporta şapte pasageri fără probleme. Conceptul de Stepway nu exista atunci, dar Grupul Renault prezenta conceptul Logan Steppe cu aproape jumătate de an înaintea Logan MCV în 2006 tot sub forma unui crossover.

Cea de-a doua generaţie a Logan MCV a pierdut din polivalenţă, iar Grupul Renault a considerat că mai bine optează pentru trei modele – Logan MCV – breakul, Lodgy – monovolumul cu 7 locuri şi Dokker, utilitara care poate veni şi drept vehicul pentru pasageri. Acum partea de utilitară a fost preluată de Renault, iar Logan MCV a redevenit breakul-monovolum-crossover.

Dacia a reînnoit în 2021 întreaga gamă, pornind cu noile Sandero şi Logan, urmate de noul Duster facelift şi primul automobil electric – Spring. La aproape un an de la prima prezentare a Logan&Sandero, Dacia prezintă Jogger, un crossover break care vine să înlocuiască Logan MCV şi Lodgy în gamă.

În plus, oficialii francezi spun că Jogger este un model de segment compact – prin prisma lungimii, dar şi spaţiului interior. Cu toate că partea sa din faţă este una identică cu Sandero Stepway. Segmentul compact reprezintă aproape 40% din piaţa europeană, iar SUV-urile compacte au mai bine de jumătate din acest segment pe care Jogger a fost lansat.

Cu 4,55 metri, Dacia Jogger este cel mai lung model Dacia şi cu cel mai mare ampatament – 2,9 metri şi o gardă la sol de 20 cm.

Precum Sandero Stepway, Jogger vine cu bare de plafon care se pot roti pentru a permite transportul obiectelor şi vine cu bandouri pe portiere sub forma unui autocolant mai gros – decizie luată pentru a nu afecta aerodinamicitatea – faţă de cele groase din plastic sau greutatea.

În partea din spate sunt amplasate stopuri verticale pentru a avea un hayon cât mai lat – dacă primul MCV apela la două uşi pentru portbagaj, acum Jogger vine cu un hayon, soluţie considerată mai practică.

Principala sa caracteristică, precum şi în cazul primului Logan MCV reprezintă posibilitatea de a transporta fără probleme şapte pasageri. În această configuraţie portbagajul are 160 de litri. În format cu 5 locuri capacitatea urcă la 708 litri, iar în cea cu două, 1.819 de litri. La acestea se adaugă 24 de litri spaţii de depozitare.

Jogger va dispune de două linii de echipare – Essential şi Comfort alături de una "limitată" – acesata fiind Extreme din 2022, momentul lansării.

Spre deosebire de primul MCV, Jogger va fi disponibil doar în această versiune, fără van sau pickup.

Liniile de echipare vor fi similare cu cele de la Sandero Stepway, inclusiv cu 3 versiuni pentru sistemul multimedia.

Echiparea va include şase airbaguri, senzori de parcare faţă şi spate, card în loc de cheie şi o nouă gamă de motoare.

Gama de motoare va veni cu trei propulsoare, dintre care două complet noi. Cea de bază este Eco-G, de 100 CP benzină/GPL disponibilă în prezent atât pe Duster cât şi pe Logan&Sandero.

Prima noutate o reprezintă noul motor de 1,0 litri TCe de 110 CP, 200 Nm şi transmisie cu 6 trepte.  Aceste două motorizări vor fi disponibile din momentul lansării maşinii în 2022.

A treia motorizare şi cea mai aşteptată, cu toate vă ca fi disponibilă din 2023, este  cea hibridă de 140 CP cuplată la o transmisie automată. Acesta va fi şi primul model hibrid Dacia iar bateria sa de 1,2 kW va permite plecarea electrică de pe loc.

Preţul de pornire pentru Jogger va fi de 15.000 de euro cu TVA pentru versiunea Essential cu motorizarea pe GPL.

Pentru Jogger oficialii Renault se aşteaptă la un rezultat similar cu al gamei Logan&Sandero la testele de siguranţă, având în vedere platforma.

Vânzările vor demara în februarie 2022, iar comenzile vor fi preluate din luna noiembrie.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
dacia,
mioveni,
hibrid,
exclusiv

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.