Transportatorii aerieni vor să fie informaţi asupra riscurilor, după prăbuşirea MH17 în Ucraina
Oficiali în domeniul transportului aerian au cerut luni ONU să creeze un cadru legal vizând folosirea armelor antiaeriene şi au pledat pentru o mai bună informare asupra riscurilor cărora sunt supuse companiile aeriene în zone de conflict.
Prăbuşirea zborului MH17 al companiei Malaysia Airlines, doborât de o rachetă în estul Ucrainei, a precipitat o reuniune a oficialilor din domeniul transportului aerian sub egida Organizaţiei Aviaţiei Civile Internaţionale (ICAO).
"Zborul MH17 a punctat, posibil, o defecţiune în sistemul" securităţii aeriene, a afirmat Tony Tyler, directorul general al Asociaţiei Internaţionale pentru Transport Aerian (IATA).
"Avioanele civile sunt vehicule paşnice şi nu ar trebui să fie niciodată ţinta armelor de război", a subliniat Tyler, declarându-se "convins" că guvernele ar putea "găsi mijloace pentru a lărgi cadrul legal internaţional", în scopul de a proteja transportul aerian.
"Nu există nicio lege sau convenţie care să impună statelor obligaţia de a gestiona proiectarea, fabricarea şi amplasarea armelor antiaeriene", în timp ce convenţii pentru armament nuclear şi biologic există, a adăugat Tyler.
Avionul Boeing 777 al companiei Malaysia Airlines s-a prăbuşit pe 17 iulie în apropierea localităţii Grabovo, la 50 de kilometri de Doneţk, într-o zonă în care au loc confruntări între forţele ucrainene şi separatiştii proruşi. Prăbuşirea MH17, care zbura de la Amsterdam spre Kuala Lumpur, s-a soldat cu 298 de morţi.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro