Tranziţie spre verde cu impact în România: Italienii de la Prysmian au lansat la şantierul VARD Tulcea construcţia unei nave folosită la parcurile eoliene off-shore. Valoarea totală a navei este de 230 mil. euro. Ce se face în România?

Autor: Roxana Petrescu Postat la 18 octombrie 2024 45 afişări

Tranziţie spre verde cu impact în România: Italienii de la Prysmian au lansat la şantierul VARD Tulcea construcţia unei nave folosită la parcurile eoliene off-shore. Valoarea totală a navei este de 230 mil. euro. Ce se face în România?

Italienii de la Prysmian au anunţat lansarea lucrărilor la o nouă navă folosită pentru plasarea cablurilor submarine folosite în parcurile eoliene offshore sau pentru proiectele de interconectare. Nava va fi construită la şantierul VARD din Tulcea, valoarea sa fiind de 230 de milioane de euro. În această sumă sunt incluse şi echipamentele navei care nu sunt fabricate în România. Contractul demonstrează însă că tranziţia energetică poate fi o oportunitate pentru România şi industria locală, nava care va fi construită în Tulcea fiind destinată operării într-o piaţă globală.

“Suntem încântaţi să anunţăm lansarea construcţiei noii nave pentru montarea cablurilor Prysmian (cable-laying vessel - CLV). Ceremonia a avut loc pe 15 octombrie la şantierul VARD din Tulcea. Noul vas inovator al Prysmian este conceput să sprijine dezvoltarea reţelelor de energie în contextul tranziţiei energetice”, arată un anunţ al Prysmian, publicat azi pe reţeaua de socializare LinkedIn.

Acesta este cel de-al treilea vas de acest tip contractat de Prysmian către VARD şi va fi un upgrade faţă de primele două Mona Lisa, care însă se află în construcţie, şi Leonardo da Vinci care deja a fost livrat de VARD către Prysmian în 2021, arată informaţiile publicate la finalul anului trecut de catre VARD.

Vasul care va fi construit în Tulcea este destinat operaţiunilor submarine avansate. Nava va avea o lungime de 185 de metri şi o lăţime de 34 de metri. Proiectul ar trebui să devină operaţional în 2027.

“Vasul este conceput de către VARD Design în Alesund, Norvegia. Corpul navei va fi contruit de şantierele VARD din Tulcea, iar asamblarea finală va fi realizată într-unul din şantierele VARD din Norvegia”, se arată în anunţul făcut de VARD în decembrie, anul trecut, în care a fost anunţată şi valoarea investiţiei.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
romania,
nava,
tulcea,
folosire,
lansare

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.