Într-o declaraţie citată de BBC, Autoritatea Generală de Aviaţie Civilă din Arabia Saudită spune că licenţele acordate angajaţilor Qatar Airways vor fi retrase. Arabia Saudită suspendase deja zborurile din şi spre Qatar în cursul zilei de luni. Qatar Airways este deţinută în întregime de guvernul qatarez. Potrivit ZF, Qatarul a devenit ţara-gazdă pentru 2.000 de români, majoritatea angajaţi în construcţii, transport aerian şi servicii.
Arabia Saudită şi alte câteva ţări au tăiat legăturile cu Qatar, acuzând guvernul de susţinerea terorismului în regiunea Golfului. Criza din Qatar fine în contextul în care de câţiva ani, în Doha se observă, la fel ca în alte oraşe bogate din regiune, că încearcă să îşi diversifice economia pentru a beneficia de oportunităţile aduse de turism şi comerţul internaţional. Analiştii internaţionali observă cum qatarezii, la fel ca vecinii lor din Golf, înţeleg puterea şi potenţialul aviaţiei pentru a oferi o industrie stabilă pe termen lung în regiune, dovadă în acest sens fiind şi extinderea operatorului naţional, care ajunge în prezent în 150 de destinaţii, pe şase continente. Strategia companiei aeriene qatareze, deţinută în proporţii egale de guvern şi acţionari privaţi, de a ajunge în România face parte din avântul său de a bifa pieţe din întreaga lume.
Dacă în 2011 ei au început zborurile de pe Otopeni cu o aeronavă care zbura de patru ori pe săptămână de la Doha la Budapesta prin Henri Coandă, din august 2016 qatarezii operează două rute zilnice de pe aeroportul din Bucureşti.
Preţul pentru acestea porneşte de la 730 de euro. Tot ca parte a dorinţei de a transforma Doha într-o destinaţie turistică mondială, Qatar Airways, împreună cu Autoritatea Qatareză de Turism au anunţat o nouă schemă pentru viza de tranzit, care permite pasagerilor cu escale de mai mult de cinci ore pe aeroportul Hamad International să solicite o viză suplimentară de tranzit gratuită.
Pariul pe aviaţie al operatorilor din Golf este unul important, în contextul în care huburile de aviaţie nu mai sunt doar un loc de unde să iei o conexiune spre o altă destinaţie, ci devin motoare economice globale. Spre exemplu, în 2014, aeroportul din Dubai a întrecut aeroportul Heathrow şi a avut pentru prima dată în istorie cel mai mare număr de pasageri internaţionali, transportaţi de pe aeroportul Dubai International: 70 de milioane, în timp ce Heathrow a avut 68 de milioane. Anul trecut, aeroportul Hamad a fost tranzitat de 30,9 milioane de pasageri.