Unul din trei români are trei televizoare în casă. Aproape jumătate din cei intervievaţi petrec 2-3 ore în faţa televizorului în fiecare zi
Conform celui mai nou raport al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, numărul de gospodării care plătesc servicii de televiziune în România a ajuns la 7.3 milioane la finalul anului trecut.
Cu toate acestea, studiul TVCI România relevă faptul că 32% dintre participanţii la studiu au o singură opţiune în ceea ce priveşte alegerea unui furnizor de televiziune, iar numărul lor este în creştere – cu 20% comparativ cu 2016. In plus, când vine vorba de modalitatea de recepţie, 1 din 4 spune că are o singură opţiune în zona în care locuieşte.
Calitatea imaginii programelor de televiziune este deosebit de importantă pentru telespectatorii români. Aproape 60% dintre participanţii la studiu sunt dispuşi să plătească în plus pentru canale HD. Anul trecut, de exemplu, doar 39% dintre participanţii la studiu erau dispuşi să plătească 25 de lei în plus pentru 5 canale HD. Mai mult decât atât, peste 72% dintre respondenţi consideră foarte importantă calitatea HD a imaginii când doresc să cumpere un nou televizor sau vor să-şi schimbe furnizorul de televiziune. Anul trecut, interesul pentru calitatea HD era de 61%, arată studiul „Indicele consumului de televiziune în România 2017, comandat de Astra România.
În ceea ce priveşte tipul de conţinut HD consumat, 68% dintre români declară că preferă canalele documentare, 63% preferă divertismentul şi aproximativ 1 din 2 preferă sportul. ,
Timpul petrecut de români în faţa televizorului rămâne destul de ridicat. Aproape jumătate din cei intervievaţi petrec 2-3 ore în faţa televizorului în fiecare zi iar aproape 1 din 5 petrece între 4 si 6 ore zilnic în faţa televizorului. Unul din zece spune că stă la televizor peste 8 ore pe zi.
Consumul masiv de televiziune este oglindit în numărul de televizoare deţinute de telespectatorii români în condiţiile în care unul din trei declară că are trei televizoare în casă. O treime dintre gospodăriile care plătesc servicii de televiziune au televizoare cu ecran plat, în acelaşi timp, aproape jumătate (44%) dintre gospodăriile care plătesc servicii de televiziune au un Smart TV.
Rezultatele studiului relevă faptul că românii consideră important, în afară de preţ, să aibă acces la canale TV pe mai multe ecrane – peste jumătate iau în considerare acest aspect când se abonează la un furnizor de televiziune. Un alt factor important în alegerea furnizorului este posibilitatea de control a televizorului cu o singură telecomandă – criteriu important pentru 3 din 4 respondenţi.
Studiul arată că doar 1 din 5 români îşi aleg operatorul de televiziune în funcţie de preţ. Acelaşi procent de populaţie alege serviciul de furnizare TV în funcţie de calitatea acestuia şi facilităţi cum ar fi canale exclusive sau oferte speciale.
”De-a lungul ultimilor trei ani, am observat că, în timp ce românii sunt în continuare mari consumatori de TV, ei sunt tot mai atenţi la calitatea serviciului şi mai interesaţi de oferta HD a furnizorilor de televiziune. Creşterea preferinţei pentru canalele în format HD arată faptul că românul, care este un consumator entuziast, este mai conştient de calitatea HD şi este dispus să plătească pentru ea. Aproximativ 1 din 3 români sunt abonaţi la servicii de televiziune prin satelit, într-o ţară unde penetrarea televiziunii cu plată depăşeşte 97%. Calitatea foarte bună a imaginii şi sunetului fac din satelit prima alegere a pasionaţilor de sport, documentare şi filme”, spune Mihai URSOI, Country Manager ASTRA România, Bulgaria şi Republica Moldova
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro