Cele mai îngrijorătoare statistici pentru piaţa muncii: Unu din doi copii români nu promovează fie examenul de evaluare naţională, fie cel de bacalaureat
Dintr-o cohortă de 200.000 de copii care aveau 15 ani în 2013 şi care, teoretic, ar fi trebuit să dea examenul de bacalaureat anul acesta, jumătate s-au pierdut pe drum, fie la evaluarea naţională, fie la bacalaureat, arată datele centralizate de ZF pe baza informaţiilor de la INS şi de la Ministerul Educaţiei.
În 2013, dintr-o populaţie de circa 200.000 de copii care ar fi trebuit să fie în clasa a VIII-a, numai 123.000 au promovat examenul de evaluare naţională în prima fază, iar restul nu au trecut acest prag din diverse motive (fie nu erau înscrişi la şcoală, fie nu s-au prezentat la examen, fie nu l-au promovat).
Patru ani mai târziu, adică anul acesta, ei sunt absolvenţi ai ciclului liceal, iar dacă se păstrează aceeaşi rată de promovare a examenului de bacalaureat de anul trecut (de 66%), rezultă că numai 84.000 vor fi absolvenţi de bacalaureat.
Prin urmare, peste 100.000 de copii dintr-o generaţie de 200.000 nu reuşesc să treacă fie de examenul de la finalul clasei a VIII-a, fie de bacalaureatul din clasa a XII-a, potrivit calculelor ZF.
„Ne-am uitat şi noi pe cifre, inclusiv pe cele de la evaluarea naţională din acest an. Am observat că, în ciuda unui procent care indică o rată de promovare mare (de 76,9% anul acesta, adică 108.000 de copii – n.red.), dacă ne uităm la cohorta copiilor de clasa a VIII-a care ar trebui să dea examenul de evaluare naţională, ne dăm seama că avem mulţi copii care nu se înscriu la evaluare şi nu apar în statistici“, a spus Ligia Deca, consilier de stat în Departamentul Educaţie şi Cercetare din cadrul Administraţiei Prezidenţiale.
Ea a mai spus că în cadrul proiectului naţional „România educată” (iniţiat de preşedintele Klaus Iohannis) există şapte grupuri de lucru, iar unul dintre acestea se referă la partea de echitate în rândul copiilor, atât în ceea ce priveşte accesibilitatea la educaţie, cât şi în ceea ce priveşte reducerea fenomenului de analfabetism funcţional. „Trebuie verificat ce se întâmplă cu copiii care nu se înscriu sau nu promovează evaluarea naţională, dacă rămân corigenţi/repetenţi, dacă se reînscriu în anii următori etc. Se ajunge în această situaţie pentru că nu se intervine mai devreme.
Este o problemă de sistem, pentru că sunt copii care nu performanează şi care trec prin ciclurile primar şi gimnazial fără să existe vreo formă de învăţământ remedial. De aceea avem aceste pierderi exact în punctele de verificare, la evaluarea naţională şi la bacalaureat“, a mai spus Ligia Deca.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro