Cum se vede majorarea salariilor din textile în businessurile brandurilor care produc direct. Mărcile de lux Louis Vuitton şi Akris continuă să crească operaţiunile locale şi să angajeze, brandurile mass-market restructurează
Zece giganţi din modă, printre care Louis Vuitton, Calzedonia şi Moncler, deţin fabrici proprii în România unde 6.500 de oameni produc haine şi pantofi de 1,3 mld. lei.
Evoluţia businessurilor este diferită, astfel că în timp ce Louis Vuitton a angajat în 2018 peste 200 de oameni şi şi-a majorat businessul cu aproape 50%, grupul Bonis SPA, parte a USSN Polo Ralph Lauren (Italia), şi-a redus cifra de afaceri la jumătate ♦ Mai mult, unul dintre cei zece jucători – grupul elveţian Rieker – a anunţat că renunţă la producţia din România.
Afacerile fabricilor din România deţinute de branduri de lux precum Louis Vuitton sau Akris continuă să crească, ba mai mult, aceste businesuri continuă şi să angajeze oameni, în timp ce mărcile mass-market restructurează activităţile locale din producţie, arată o analiză a ZF. Aceasta a luat în calcul doar businessurile unor branduri care au operaţiuni proprii de producţie în România.
Analiza vine într-o perioadă în care tot mai multe branduri renunţă la producţia locală în contextul în care majorarea salariului minim şi implicit a celui din domeniul producţiei de textile, îmbrăcăminte şi încălţăminte a făcut ca România, considerată a fi „croitorul” Europei, să devină prea scumpă.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro