Viaţa complicată a angajaţilor de pe vasele de croazieră. Ajung să lucreze 20 de ore pe zi şapte zile pe săptămână, dar cu toate astea nu se văd niciodată având un job la birou
Munca pe un vas de croazieră este văzută ca fiind o oportunitate de a munci într-un mediu relaxat, dar contractele pe care angajaţii le semnează sunt concepute să seteze nişte norme de muncă similare cu ale unor angajaţi din băncile de investiţii, după cum remarcă jurnaliştii de la Business Insider.
Angajaţii vaselor de croazieră ajung să muncească şapte zile pe săptămână, spre deosebire de tradiţionalul program de muncă de cinci zile pe săptămână. Contractele cuprind o perioada între două şi 11 luni, iar cea mai întâlnită perioada specificată într-un contract de acest tip este între patru şi opt luni. De asemenea, orele muncite într-o zi ajung la aproximativ 20, iar media se situează la 12 ore de muncă într-o zi, potrivit informaţiilor Business Insider.
Partea pozitivă a muncii istovitoare pe un vas de croazieră sunt vacanţele neîntrerupte de la sfârşitul unui contract până la începerea unui nou contract de muncă. Timpul petrecut într-o astfel de pauză este de aproximativ două luni. Angajaţii pot alterna munca şi perioadele liberă; ei pot ajunge astfel la un program de 10 săptămâni de muncă urmat de 10 săptămâni de vacanţă, potrivit aceleiaşi surse.
Programul de muncă al unui operator de vase de croazieră este epuizant, dar pentru unii oameni este mai puţin atractiv un program clasic dintr-o corporaţie, de la 9 la 5.
Oricine a lucrat pe un vas de croazieră pentru o perioada mai lungă de timp „ajunge să fie speriat de pământ şi de un program de muncă de la la 9 la 5,” a spus un angajat de la Royal Caribbean care a muncit pe un vas de croazieră timp de două decenii, citat de Business Insider.
„Să mergi într-un birou şi să stai acolo pentru totdeauna, apoi să mergi spre casa ta mică şi să iei o cină în faţa televizorului, ca după aceea să dormi este un lucru înfricoşător pentru mulţi dintre noi. Este înfricoşător pentru mine”, susţine angajatul de la Royal Caribbean.
Pe de altă parte, există şi câteva aspecte negative legate de munca pe un vas de croazieră: spre exemplu, dat fiind faptul că angajaţii provin din diferite părţi ale lumii, mâncarea servită nu este întotdeauna pe placul tuturor. Bucătarii unei cantine aflate pe un astfel de vas au dificultăţi în a prepara diverse feluri de mâncare astfel încât să includă tipurile de preparate din diferitele zone din care provin angajatii. Unii descriu această tentativă ca fiind o calitate slabă a ingredientelor, potrivit Business Insider.
„Mâncarea este sub orice critică,” a spus un fost angajat al Norwegian Cruise Line şi Holland America Line.
Un alt aspect negativ se leagă de predispoziţia angajaţilor dintr-un astfel de mediu de a consuma alcool. Stresul şi singurătatea cu care se confruntă angajaţii unui vas de croazieră transformă alcoolul într-un mecanism cu ajutorul căruia fac faţă zilelor stresante. Pe masură ce programul este din ce în ce mai încărcat, ajungând la 80 de ore de muncă pe săptămâna, şi timpul de odihnă devine mult mai scurt. Astfel, alcoolul începe să fie folosit pentru a-i ajuta să doarmă, iar nevoia de a-l folosi constant creşte, potrivit lui Brian David Bruns, un fost ospătar al Carnival Cruise Lines.
„Dar băutura consumată într-un context de socializare se poate transforma în automedicaţie,” susţine Brian David Bruns.
În ceea ce priveşte salariul unui angajat pe un vas de croazieră, acesta diferă de la o linie de croazieră la alta. O sumă standard se plasează în jurul valorii de 1.200 – 1.500 de dolari la care se adaugă comisioane în funcţie de profilul clienţilor pe care se axează operaturul serviciilor de croazieră, potrivit platformei internaţionale de anunţuri de locuri de muncă Job Monkey.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro