A doua incercare a Stefanel in Romania. O iesi mai bine?

Autor: Rosca Cristina Postat la 13 octombrie 2010 707 afişări

Unul dintre mostenitorii imperiului Stefanel a fost trimis de familie in Romania pentru a implementa schimbarile pe care grupul le-a inceput din 2007 la nivel international. Planul Stefanel este sa urce inca o treapta catre piata de lux. Ce vor de fapt italienii?

"Imi place responsabilitatea. Am crescut mult in ultimul an", spune Carlo Stefanel, managerul Stefanel Romania si fiul lui Giuseppe Stefanel, presedintele si actionarul majoritar al grupului. Ultimul an inseamna pentru Carlo, care alaturi de fratele sau va mosteni afacerea Stefanel, perioada pe care a petrecut-o pana acum in Romania, fiind trimis de familie pentru a repozitiona reteaua locala in acord cu noua politica a grupului.

Zvonurile ultimilor ani despre Stefanel nu sunau tocmai bine. Se vorbea despre scaderi semnificative ale vanzarilor, despre inchideri de magazine, despre o repozitionare a brandului, desi nu se stia bine pe ce segment. Reteaua de sute de magazine a italienilor era considerata gresit situata pe segmentul mediu-superior al pietei - fiind o retea mare, analistii considerau ca i-ar sta mai bine in zona de cumparatori medii. Cu toate acestea, familia Stefanel nici nu a luat in considerare (in mod public) sa devina un concurent direct al H&M, Zara, Bershka sau alte branduri promovate de noul lider al pietei europene, spaniolii de la Inditex. Din contra, s-au orientat catre o zona mai exclusivista si vorbesc despre o noua politica a companiei, o repozitionare mai aproape de segmentul high. Desi in Romania brandul a fost considerat intotdeauna un brand de lux, "dar lux pe care ti-l poti permite", in restul statelor se adreseaza segmentului medium-high.

Venit in Romania la scurt timp dupa revolutie, brandul italian a fost unul dintre primele nume straine care si-au facut curaj sa patrunda pe piata locala. "La deschidere, desi romanii nu erau atat de pasionati de moda, s-a facut coada in fata magazinului de pe Calea Victoriei, care este si astazi cel mai important pentru companie", spune Carlo Stefanel, citand din povestile grupului italian, auzite de la tatal sau sau de la predecesorul sau in Romania, Lucio Manfreda, care a condus timp de opt ani operatiunile locale ale retailerului de imbracaminte si care s-a mutat la conducerea locala a retailerului Sasch.

Romania a fost prima piata din regiune pe care a patruns compania, iar la sfarsitul anilor '90 devenise un adevarat centru de dezvoltare in regiune, dat fiind ca acum Stefanel este prezent si in Polonia, Croatia, Cehia , Bulgaria , Rusia si Serbia .

Intre timp insa piata a devenit mai competitiva, "deoarece in ultimii 3-4 ani au venit branduri noi". Pe piata au mai intrat jucatori precum Max Mara, Escada sau multibrandurile Victoria 46 si Mengotti, "insa acestia se adreseaza clientilor de pe segmentul de lux". Cei ce nu au ajuns inca vor veni in urmatorii 2-3 ani, pentru ca acum criza a pus investitiile in stand-by.

Dar nu din cauza crizei a inchis Stefanel doua magazine in Romania anul trecut, insista Carlo Stefanel: "In ultimul an am inchis doua magazine. Nu erau in pozitia potrivita si nu se potriveau noului concept. Toate magazinele noastre trebuie sa se incadreze in tiparul nou stabilit. Orice punct de vanzare care nu se potriveste ca marime, pozitie sau concept il inchidem". Procesul de repozitionare a brandului a inceput inca din 2007 si nu este astfel "unul manat de criza". Pentru a le inlocui pe cele doua inchise, alte doua magazine - pliate pe noul concept - se vor deschide in 2011 in Bucuresti.

"Cele mai nou deschise magazine din Italia, Germania si Rusia sunt realizate conform noului concept. Cele deja existente vor fi si ele reinventate", explica tanarul Stefanel, care are acum 24 de ani si conduce reteaua de zece magazine din Romania, un business de 5,8 milioane de euro in 2009. Dintre cele zece magazine, cinci sunt in Bucuresti si cinci in provincie, in Timisoara, Iasi, Constanta, Ploiesti si Brasov.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
stefanel,
comert,
moda,
fashion,
magazine,
investitii
/analize/comert/a-doua-incercare-a-stefanel-in-romania-o-iesi-mai-bine-7457288
7457288
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.