Povestea parcă de film a unui antreprenor român, care a ajuns, de la face curăţenie într-un oficiu poştal, la o afacere de sute de mii de euro

Autor: Ioana Niţă Postat la 19 mai 2021 21520 afişări

Platforma marketplace creată de gigantul american Amazon, cel mai mare retailer online din lume, poate fi un triunghi al Bermudelor pentru planurile şi investiţiile antreprenorilor, dar şi o adevărată fabrică de bani pentru cei care sunt perseverenţi şi ştiu să îşi aleagă inspirat nişele de business pe care le atacă. Un exemplu ce pare a fi extras dintr-un roman: un antreprenor român care şi-a început cariera prestând servicii de curăţenie într-un oficiu poştal şi care acum a dat lovitura comercializând cărţi pe care i le tipăreşte Amazon.

Cu toate că am «reuşit» să îmi închid businessul de două ori şi să îl reîncep de la zero deoarece am făcut două mari greşeli şi toate conturile de pe platformele unde îmi vindeam cărţile mi-au fost închise, asta nu m-a oprit niciodată să o iau de la zero şi să îmi doresc să duc acest model de afacere la un alt nivel. Sunt o persoană care testează mult şi îmi place să duc orice platformă la limitele maxime admise.

Această experienţă m-a ajutat foarte mult şi mi-a permis să îmi fac un traseu nou fără greşeli şi cu strategii foarte bine puse la punct. Odată cu cele peste 100.000 de cărţi vândute am depăşit şi cifra de 700.000 de dolari în vânzări”, a povestit pentru Business MAGAZIN Claudiu Nistor, antreprenor şi fondator GoPublish. Ideea de a vinde cărţi i-a venit acum circa doi ani de zile, după ce testase, învăţase şi avusese deja succes cu un alt business de produse fizice pe Amazon.com.

„Businessul era stabil şi majoritatea proceselor erau automatizate sau externalizate. Deja aveam cunoştinţele necesare pe această platformă şi am căutat să le valorific cât mai mult posibil. Astfel am descoperit că Amazon oferă serviciul de print on demand pentru cărţi. Şi nu vă gândiţi doar la cărţile complicate pe care le avem în bibliotecă. Sub termenul generic de cărţi, includ şi jurnale, agende, cărţi de colorat sau cu jocuri şi multe alte variante de acest fel ce pot fi realizate în minute de muncă pe baza unor template-uri.

Practic tu trebuie să faci formatul digital al unei cărţi, de orice fel ar fi acesta, încarci acest conţinut în format digital la ei pe platformă, iar ei o vor printa, o vor lega şi o vor livra ori de câte ori un client Amazon.com plasează o comandă. Înţelegând acest demers, aşa mi-a venit ideea de a testa acest model de business online bazat pe sistemul de print on demand”, a precizat el, adăugând, ca să clarifice, că el a exploatat categoria de cărţi care sunt foarte căutate în online dar şi într-o librărie clasică - cărţi simple, caiete, jurnale, agende, cărţi de colorat, ş.a.m.d., şi nu cărţile clasice, scrise, pe care toată lumea le are în biblioteca de acasă.

„Primele cărţi «realizate» de mine, dacă le pot numi aşa, pentru că nu a fost o muncă foarte mare la ele, au fost caiete de matematică, cărţi de colorat şi jurnale pentru copii. A început totul ca un test cu 25 de cărţi simple care se adresau pieţei din America. Implementasem tot ce ştiam din activitatea legată de vânzarea de produse fizice, de la crearea unei prezentări, la SEO, la o imagine ideală folosită pentru copertele cărţilor. După aproximativ 30 de zile de la începerea acestui model de business online am vândut aproximativ 1.000 de astfel de cărţi.

A fost un start surprinzător şi asta mi-a dat încredere că sunt pe drumul cel bun şi pot să duc mai departe aceasta idee şi să o dezvolt.” Până acum, antreprenorul român a realizat peste 700 de exemplare traduse în două limbi (engleză şi spaniolă), doar în format fizic, iar ca şi vânzări, a depăşit cifra de 100.000 de cărţi încă din noiembrie anul trecut. În topul celor mai vândute cărţi realizate de Claudiu Nistor se regăsesc cărţi cu activităţi pentru adulţi (Sudoku), cărţi de colorat (Mandalas), cum să desenezi animale, word searches for kids şi word scramble puzzle book for adults. „Fiind cărţi low şi no content formatul lor digital nu ar aduce valoare utilizatorilor. Vânzarea de cărţi cu conţinut redus este un business de volum unde profitul unei cărţi începe de la 1 dolar şi poate ajunge până la 15-20 dolari în funcţie de valoarea pe care o aduce cartea ta, complexitate şi unicitate”, a menţionat el.

O parte dintre cărţile comercializate de Claudiu Nistor până acum pe Amazon pe modelul print on demand au fost realizate de el, însă o parte sunt realizate cu ajutorul unei echipe pentru optimizarea şi eficientizarea businessului. „Fiind vorba de muncă repetitivă în unele etape, cum este publicarea efectivă a cărţilor, am dezvoltat proceduri de lucru şi o mică echipă care mă ajută cu aceste aspecte. Businessul poate fi automatizat şi optimizat 100%, dacă asta îţi doreşti. Acum lucrez şi cu alte persoane care se ocupă inclusiv de partea de grafică, acolo unde găsesc variante mai complexe de cărţi”, a precizat Claudiu Nistor, punctând faptul că acest business se poate face în mai multe moduri. “Dacă nu vrei să investesti niciun ban, dar ai timp disponibil, atunci poţi să începi pe cont propriu fără nicio problema şi fără costuri de investiţii, pe când automatizarea şi optimizarea serviciilor la care apelezi variază în funcţie de viteza cu care vrei să accelerezi creşterea afacerii şi din nou, depinde de abilităţile tale ca administrator şi coordonator şi de alegerea nişelor în care urmează să lansezi cărţi.”

Marea supriză şi confirmare că businessul funcţionează într-adevăr a venit chiar din prima lună în care antreprenorul român a pus primele 25 de cărţi la vânzare pe Amazon, iar acestea au generat profit de peste 1.000 dolari. „Marele avantaj al meu a fost ca am venit deja cu o bază solidă din zona de online şi deja ştiam platforma Amazonului, unde am şi lansat primele mele cărţi.” Cariera lui Claudiu Nistor ca antreprenor nu a început însă cu Amazon, iar înainte de a intra efectiv în antreprenoriat a experimentat şi postura de angajat. „Nu am început tocmai grozav «cariera mea». În timpul liceului am fost «femeie de serviciu» la un oficiu poştal în oraşul natal, dar asta nu a fost o ruşine pentru mine. Am ştiut ce vreau şi că asta este doar o etapă din viaţa mea. La 19 ani, în timpul facultăţii, am început primul meu business care a crescut destul de repede. Cumpăram motociclete, le dezmembram şi le vindeam pe bucăţi”, a dezvăluit el. Însă, marea lui aventură în antreprenoriat a început acum aproximativ patru ani când a decis să se axeze doar pe zona online pentru a putea avea libertatea de a călători în timp ce se ocupă de businessurile sale. „Aceasta a fost una dintre dorinţele mele: să găsesc un domeniu de activitate unde nu sunt constrâns de un anumit spaţiu şi aşa am început să călătoresc în cât mai multe locuri posibile, să cunosc oameni noi, mentalităţi prospere şi să leg cât mai multe relaţii. Acest lucru m-a ajutat enorm să întâlnesc foarte mulţi antreprenori la diferitele conferinţe unde am fost să văd cum gândesc oamenii cu businessuri de zeci şi sute de milioane de dolari. Îmi place foarte mult ideea prin care se menţionează că suntem suma celor cinci oameni cu care ne petrecem cel mai mult timp, aşa că fac tot posibilul să întâlnesc oameni cât mai prosperi şi care au ajuns la rezultatele pe care şi eu vreau să le am, atât în business cât şi pe plan personal.”

Aşadar, acum patru ani, când a decis să treacă complet în zona de online, a creat un brand de produse fizice în domeniul sănătăţii pentru piaţa din America. “Prin orice idee pe care o încep ca business, mă gândesc cum pot să îmbunătăţesc viaţa oamenilor şi ce impact pozitiv pot să aduc pentru ei. Acest brand a vândut în 4 ţări, 2 continente şi cu o cifră de peste 2 milioane de dolari. Acest business mi-a dat o mare încredere în ideile mele şi m-a construit foarte mult în tot ce realizez pe partea de antreprenoriat.”

Cu toate că perseverenţa şi ambiţia l-au ajutat să ajungă la aceste rezultate pe care orice antreprenor şi le doreşte – afaceri de milioane de dolari, pentru Claudiu Nistor cifrele nu reprezintă succes, ci sunt doar nişte indicatori care arată rezultatele businessului. “Primul business de 1 milion de dolari nu l-am făcut din cărţi, l-am făcut din produsele fizice şi s-a petrecut destul de rapid. Dacă mă intrebai acum 6 sau 7 ani cum este să ai un business de 1 milion de dolari mi se părea de neatins. Acum aş putea spune că dacă ai o ţintă exactă şi munceşti pentru ea, rezultatele nu au cum să nu apară. Mi-a plăcut tot timpul să fiu un jucător în viaţa mea, nu un spectator”, a subliniat el. După succesul avut pe platforma Amazon, atât cu un brand de produse fizice, cât şi cu cărţile simple fără mult conţinut vândute pe modelul print on demand, Claudiu Nistor a început să ofere din cunoştinţele sale de business prin intermediul unui curs realizat împreună cu un prieten, Răzvan Aleman, tot antreprenor în mediul online.

„Ideea de GoPublish a apărut în 2019, când foarte mulţi prieteni mă întrebau despre businessul online, despre ce fac eu de călătoresc, dar şi lucrez în acelaşi timp. Mulţi doreau să înceapă o activitate în mediul online, dar nu dispuneau de bugete de investiţii pentru a începe o afacere. Eu împreună cu Răzvan am început să ajutăm prietenii din jurul nostru care îşi doreau să înceapă un business din vânzarea de cărţi în online şi rezultatele au fost remarcabile.” Aşa a luat naştere GoPublish, iar de atunci cei doi au susţinut două ediţii ale cursului la care au aprticipat peste 450 de persoane care şi-au lansat deja şi primele cărţi în mediul online şi care generează deja şi venituri. „Cursul GoPublish costă 1.297 euro. Noi le recomandăm însă întâi tuturor celor interesaţi nu doar să citească ghidul gratuit şi să vizioneze webinarul de prezentare, ci să şi aplice informaţia prezentată pentru a vedea dacă li se potriveşte”, a conchis el.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.