Prima cafenea din România care vinde articole pentru bucătărie, baie, încălţăminte, ceasuri şi bijuterii
Producătorul german de cafea Tchibo a identificat o nouă nişă pe care s-a instalat pentru a-şi spori afacerile de pe piaţa locală. A deschis un magazin într-un mall din Capitală, iar printre cele 2.000 de produse pe care le are la vânzare se numără cafele, dar şi articole pentru bucătărie, baie, încălţăminte, ceasuri şi bijuterii.
CONTEXTUL: În ultimii ani, ca şi alte segmente din domeniul bunurilor de larg consum, piaţa cafelei a înregistrat scăderi, ajungând la o valoare anuală estimată la 350 de milioane de euro. Prin urmare, în lipsa creşterii volumelor vândute, companiile din domeniu caută alte variante pentru a-şi împinge afacerile pe plus.
DECIZIA: Producătorul german de cafea Tchibo, prezent pe piaţă din 2001, a hotărât să dezvolte pe piaţa locală o reţea de magazine proprii, în spaţiile cărora există o zonă de cafenea şi una pentru vânzare – cafea pentru acasă, dar şi produse auxiliare. Primul magazin de acest fel a fost deja deschis în cadrul mallului Promenada din Bucureşti.
EFECTELE: Compania a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri cu 10% mai mare decât în 2011, ajungând la 67 milioane de lei (15 milioane de euro). Pentru anul în curs, previziunile se referă la un plus de 5%, dar efectele magazinelor în business se vor face simţite abia de anul viitor. Conform lui Laurenţiu Boboc, CEO al Tchibo România, „partea de retail o să crească foarte mult cifra de afaceri a companiei„, dar el nu oferă nicio cifră concretă în acest sens.
“ÎN ULTIMA PERIOADĂ AM ESTIMAT O STABILIZARE A PIEŢEI ŞI AM DECIS SĂ FACEM ACEASTĂ INVESTIŢIE, PENTRU CARE ECHIPA NOASTRĂ A LUCRAT APROAPE UN AN", spune Laurenţiu Boboc, CEO al Tchibo România. Concret, compania are un buget de investiţii de un milion de euro pentru sistemele de retail şi pentru primele două magazine. Primul dintre ele, cu o suprafaţă de 400 mp, a fost deschis deja în cel mai nou mall din Capitală, Promenada, iar următorul ar putea fi deschis la începutul anului viitor. Magazinul este împărţit în trei zone: cafenea, o zonă de unde se poate cumpăra cafea pentru acasă şi un spaţiu pentru produse nealimentare, ce are pe rafturi textile, încălţăminte, echipamente sportive, bijuterii, ceasuri, electrocasnice mici, produse pentru baie şi bucătărie.
În total, peste 2.000 de produse, într-o ofertă „care este împrospătată lunar, bazându-se pe experienţa noastră în retail de peste 50 de ani şi pe preferinţele consumatorilor români", spune Boboc. Tot el completează că din acest loc clienţii pot cumpăra cafea pentru acasă având la dispoziţie „o gamă premium disponibilă numai în magazinele noastre, precum şi opţiunea de a-şi crea o cafea personalizată mixând diverse sortimente de boabe„. Gama produselor de retail este creată special pentru Tchibo şi este împărţită în cinci categorii: pentru ea, pentru el, pentru copii, pentru casă şi pentru activităţi sportive. „În fiecare lună vor exista noutăţi şi selecţii unice de produse în toate cele cinci categorii", adaugă Laurenţiu Boboc.
Compania pe care o conduce din 2010 ocupă locul al treilea în topul companiilor de profil pe piaţa românească, în segmentul de cafea boabe şi măcinată. Acest segment este, de altfel, şi cel mai important, având o cotă de piaţă de aproximativ 70%, restul fiind reprezentat de cafeaua instant şi specialităţi cum sunt produsele 3 în 1. În piaţa cafelei, estimată la o valoare anuală de 350 de milioane de euro, cele mai importante companii sunt Mondelez (care are marca de cafea Jacobs), Strauss România (cu Doncafé), Tchibo, Cafea Fortuna şi Nestlé (cu Nescafé).
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro