Întâmplare fericită
De când era mică şi-a propus lucruri clare, a avut obiective măsurabile şi cuantificabile şi a încercat să ajungă la ele urmând paşi mici. Spre exemplu, a vrut să intre la cel mai bun liceu, în cea mai bună clasă, să fie campioană naţională la dezbateri, să devină foarte bună în orice alege să facă şi să nu se oprească din învăţat şi crescut. Nu i-a fost însă clar că asta se va întâmpla în imobiliare, domeniu în care Maria Florea a ajuns din întâmplare, dar de care s-a îndrăgostit imediat.
O prietenă începuse să lucreze în acest domeniu şi mi-a zis că e fain şi inovator, cu oameni foarte interesanţi. Aşa am început şi m-am îndrăgostit pentru că este o industrie extrem de dinamică, iar rezultatele muncii se văd concret. Mai mult, întâlneşti oameni diferiţi pe care ţi-ar fi foarte greu să-i cunoşti în alte domenii. Spre exemplu, la 25 de ani am avut oportunitatea să mă întâlnesc cu (mai mulţi) CEO sau CFO din marile companii de pe piaţă, de la care am avut ocazia să învăţ extrem de multe lucruri”, povesteşte pentru BUSINESS Magazin Maria Florea, head of office advisory department în cadrul iO Partners – companie care a preluat în aprilie 2023 activitatea din România, Cehia, Ungaria şi Slovacia a companiei de servicii imobiliare profesionale JLL.
Ea a ajuns în Bucureşti în 2001, când a început să studieze în cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti. „Când am ajuns în Bucureşti, din provincie, prima clădire care m-a impresionat a fost cea de la Piaţa Operei, Opera Center, şi pe ea scria mare PwC. Mi-am promis să lucrez într-o clădire aşa frumoasă, în Big 4 (n.r. - cele mai mari companii de consultanţă din lume: Deloitte, EY, KPMG şi PwC), visam la consultanţă. În facultate am devenit fascinată de media şi publicitate şi mă vedeam account manager într-o firmă precum Ogilvy. În final, am combinat cele două şi am oferit multă consultanţă pentru conturi mari. Primul birou a fost în cea de-a doua clădire Portland, în spatele Opera Center, şi anume Bucharest Business Park.”
Imediat după absolvirea ASE, Maria Florea a început să lucreze în cadrul Colliers International România, iar în ianuarie 2014, a devenit head of office agency în cadrul JLL România (actuala iO Partners). „Au fost multe momente dificile în aceşti 19 ani de imobiliare – crize, schimbări de job, de firme, de proprietari, au apărut copiii – toate m-au făcut să cred că nimic nu e întâmplător şi că de la fiecare avem ceva de învăţat. Dacă ne uităm la ele ca la schimbări necesare pentru creştere, vom deveni mai buni şi mai înţelepţi. Cum spuneam, la fiecare moment dificil am ales să văd partea bună şi m-am bazat mereu pe un partener şi o familie care m-au susţinut şi încurajat, fiecare cum a ştiut mai bine. Realitatea este întotdeauna mai grea decât visul, însă cu optimism şi văzând mereu paharul plin am transformat multe visuri în realitate”, consideră Maria Florea.
Mentorul ei în real estate a fost şi este Bogdan Georgescu, pe care l-a întâlnit în cadrul primului ei job din cadrul companiei Colliers International România. „Am avut şansa la 23 de ani să-mi încep cariera alături de el. El mi-a format obiceiuri care îmi sunt şi acum de folos şi pe care le aplic inclusiv cu echipa mea. Spre exemplu, el povestea mereu că în orice firmă cheia succesului sunt oamenii şi sistemele, ceea ce cred şi aplic şi eu acum. Învăţarea şi pasiunea pe care le pui într-o meserie sunt date de existenţa unei persoane care te inspiră, o persoană pe care o vezi ca un exemplu în business şi pe care îţi doreşti să o oglindeşti sau chiar să o depăşeşti profesional.”
De asemenea, Maria Florea şi-a înrădăcinat de-a lungul carierei sale câteva valori fără de care nu şi-ar fi putut continua drumul în meseria pe care şi-a ales-o întâmplător.
„Valorile mele sunt dezvoltarea continuă, corectitudinea, familia (apartenenţa) şi optimismul. În echipa noastră, mare parte din aceste valori sunt îmbrăţişate şi de ceilalţi, iar pe baza lor dăm mai departe valoare adăugată clienţilor noştri. Ultima carte citită pe acest subiect şi care m-a ajutat a fost «Dare to Lead: Brave Work. Tough Conversations. Whole Hearts» de Brené Brown. Ea spune foarte frumos că atât timp cât trăieşti în valorile tale, nu eviţi conversaţiile dificile şi rămâi mereu curios, vei fi un lider de succes. Calităţile de bază sunt curajul, curiozitatea şi empatia.”
Mai mult, pe parcursul celor 19 ani de activitate – timp în care a contractat peste 500.000 de metri pătraţi –, ea a învăţat că perseverenţa, curiozitatea şi vulnerabilitatea sunt elemente cheie în stabilirea relaţiilor de business pe termen lung. „Dacă îţi setezi drumul tău, obiectivele tale şi faci lucrurile în mod etic, succesul şi businessul devin recurente. Oamenii vor să fie înconjuraţi de oameni veseli, inteligenţi”, a spus Maria Florea.
Ea a menţionat că preluarea rolului de head of office advisory department din cadrul iO Partners a venit cu responsabilităţi suplimentare, precum implicarea alături de fiecare membru al echipei. În cadrul iO Partners lucrează
34 de angajaţi, compania înregistrând afaceri de peste 19,2 mil. lei în perioada iulie – decembrie 2023 (n.red. – după ce a preluat activitatea JLL România). „O implicare mai activă alături de fiecare membru al echipei în deal-urile lor, mai mult mentorat, stabilirea şi setarea de obiective atât pentru echipă, cât şi fiecare coleg în parte, dar şi dezvoltarea sistemelor. Pentru că mă pricepeam să creez relaţii de lungă durată şi de calitate cu clienţii mei, încerc să mă raportez la fiecare membru al echipei ca la un client şi să văd cum îi pot ajuta să-şi facă treaba mai bine. Este o schimbare de focus de la clienţii externi către clienţii interni – colegii mei. În fiecare echipă, ingredientul de bază este încrederea. Astfel, scopul meu este să creez un mediu bazat pe această valoare şi să fac în aşa fel încât noi să ne distrăm la birou, în timp ce livrăm servicii clienţilor noştri. Cel de-al doilea ingredient este să implementăm sisteme care să ne ajute să fim mai inovatori, mai eficienţi şi să arătăm ceea ce suntem – cei mai experimentaţi oameni din piaţă.”
Pe tinerii aflaţi la începutul carierei ea îi sfătuieşte să îşi creioneze obiectivele şi să se concentreze pe atingerea lor. „Să vă propuneţi lucruri măreţe, să faceţi o meserie care vă aduce satisfacţie şi la care sunteţi buni. Doar aşa veţi putea avea rezultate excepţionale. Citeam acum mulţi ani o carte foarte interesantă – «Now, Discover Your Strengths» de Don Clifton – în care se povestea că pentru a fi de nota zece trebuie să-ţi creezi o carieră pe baza punctelor tale forte. Explicaţia lui fiind că prin muncă şi învăţare poţi creşte de la un 7 la 10, însă niciodată nu vei putea creşte de la 4 la 10. Astfel, focusaţi-vă pe ce aveţi nativ foarte bun şi folosiţi aceste daruri în alegerea carierei. Acolo aveţi şanse să excelaţi. Visele se tot schimbă, odată atinse ele se dezvoltă şi capătă conotaţii noi. Spre exemplu, dacă visam să fac cea mai mare tranzacţie din piaţă – pe care am şi făcut-o în 2019 – sau să ajung în postura ca un client să lucreze doar cu mine şi să-mi încredinţeze tot portofoliul lor, acum îmi doresc să-mi dezvolt suficient empatia şi capacitatea de înţelegere a oamenilor, astfel încât să-mi ajut fiecare membru al echipei mele să-şi atingă adevăratul potenţial.”
Despre mediul de afaceri din România Maria Florea consideră că este unul foarte adaptabil, iar tehnologia poate aduce mari îmbunătăţiri şi schimbări. „Noi avem o cultură şi o adaptabilitate pe care rar o întâlneşti în alte ţări. Asta ne va ajuta în mediul extrem de dinamic ce ne aşteaptă în următorii ani. Lucrurile se schimbă rapid; dacă acum 20 de ani umblam cu harta în mână ca să găsesc o clădire în Bucureşti, acum avem hărţi digitale în maşină şi probabil în 5 ani vom vizita clădirile virtual, direct de la clienţi din birou. Cred că perspectiva de 20 de ani este foarte lungă şi dificil de imaginat, pentru că acum lucrurile se schimbă extrem de rapid. Cu siguranţă consultanţa, de orice fel, va supravieţui schimbărilor tehnologice şi va fi mai bună, mai rapidă cu ajutorul AI. Compania noastră a început de mult să facă schimbarea spre viitor - îmbrăţişăm tehnologia, avem cea mai mică echipă din piaţă, însă cea mai experimentată şi mai seniorială, astfel încât reuşim să facem cu 30 oameni ceea ce alţii fac cu 100. Tehnologia şi oamenii foarte buni şi specializaţi reprezintă, după părerea mea, viitorul în consultanţa imobiliară.” ■
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro