Spre deosebire de alţi copii, fascinaţi de jucăriile specifice vârstei, James Bullough Lansing se distra fabricând diverse componente care luau forma unor echipamente radio. Cum s-a transformat pasiunea lui?
Spre deosebire de alţi copii, fascinaţi de jucăriile specifice vârstei, James Bullough Lansing se distra fabricând diverse componente care luau forma unor echipamente radio. După ce a devenit un inginer strălucit, a dus această pasiune mai departe şi a fondat propria companie, JBL, astăzi unul dintre cele mai mari branduri de echipamente audio din lume.
Născut în iarna anului 1902, în Illinois, într-o familie numeroasă, cu 14 copii, Lansing şi-a dezvoltat interesul pentru sunet şi tehnologie încă din copilărie, când a început să construiască diverse componente folosite la aparatele audio, ba chiar şi anumite dispozitive din această sferă.
În tinereţe, antreprenorul a avut şi diverse hobby-uri legate de domeniul ingineriei şi al acusticii, interese care l-au determinat, mai târziu, să aleagă studii în domeniul electricităţii şi al mecanicii. Ulterior şi-a început cariera lucrând pentru diverse companii din industria audio. În timp ce lucra ca inginer la Baldwin Radio Company l-a întâlnit pe Ken Decker, iar cei doi au decis să se folosească de experienţa acumulată pentru a porni propria afacere, Lansing Manufacturing Company. Deşi a avut un start promiţător, după ce Decker a murit într-un accident aviatic businessul a început să aibă dificultăţi financiare, aşa că Lansing a hotărât să îl vândă către Altec Service Corporation.
Nu a durat mult până a pornit din nou la drum, punând bazele producătorului de echipamente audio de înaltă calitate JBL, companie cu care avea „să dea lovitura”. Fondat în 1946, businessul şi-a asumat încă de la început misiunea de a produce echipamente audio inovatoare şi performante, produsele din portofoliul brandului adresându-se atât zonei B2B, cât şi consumatorilor de rând. Odată cu lansarea primului său difuzor, D101, JBL şi-a câştigat rapid reputaţia de producător de echipamente audio de înaltă performanţă, iar pe măsură ce a evoluat, a continuat să inoveze şi să dezvolte tehnologii noi pentru a rămâne competitivă pe o piaţă în care competiţia a fost mereu acerbă. În ciuda acestui succes, copleşit de problemele din plan personal şi de dificultăţile întâmpinate în acea perioadă de companie, antreprenorul şi-a luat viaţa, la doar 47 de ani, povestea sa fiind similară cu a unui alt om de business care a lansat un business cunoscut la scară largă, dar care a avut un sfârşit similar – fondatorul Victoria’s Secret.
Conducerea businessului a fost preluată de vicepreşedintele de la acea vreme, Bill Thomas, care a cumpărat ulterior compania, devenind unic proprietar. În anii următori, compania a lansat numeroase alte produse revoluţionare, precum difuzoarele de înaltă fidelitate, sistemele de sunet pentru cinema şi boxele portabile. Astăzi, brandul este recunoscut ca unul dintre liderii mondiali în industria audio, făcând parte în prezent din portofoliul gigantului Samsung.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană