Vinul romanesc vrea sa treaca granita
Cu o recolta mai mare cu 10% fata de anul trecut si o cerere in scadere, marii producatori de vinuri vor sa atace pietele externe. Care sunt sansele lor acum, dupa ce ani in sir nu au exploatat acest potential?
Cresterea ponderii exporturilor in vanzari ar putea fi o parghie de majorare a afacerilor, mai ales acum, cand consumul scade, iar previziunile nu sunt deloc optimiste. Piata vinurilor a fost estimata anul trecut de PNVV la 500 de milioane de euro in 2008 si ar urma sa scada anul acesta pana la 450 de milioane de euro, adica valoarea din 2007. Desi volumele comercializate de producatori in 2009 au crescut comparativ cu anul trecut, valoarea vanzarilor a stagnat sau a suferit un usor declin din cauza strategiei de marketing si a orientarii consumatorilor in functie de pret: "Cifra de afaceri realizata in primele noua luni este un pic peste cea din perioada similara a anului trecut, dar consumul a migrat spre segmentul mediu si economic, cu marje mai mici", explica Ghejan.
De fapt, toate produsele din segmentul mediu si economic au inregistrat cresteri semnificative, ceea ce ii ajuta pe producatori sa-si sporeasca volumele de vanzari. Profiturile insa scad. Pentru a contracara scaderile din HoReCa, Vincon a lansat ambalajul "bag in box" de 10 litri, care reduce pretul vinului pe litru. O alta strategie de crestere a vanzarilor este reprezentata de promotiile catre consumatorul final, cale aleasa de Murfatlar. Compania a introdus promotia <Sticla de 1 milion RON> in aceasta toamna, prin care va acorda un astfel de premiu unui consumator ce va cumpara sticla castigatoare.
Murfatlar se asteapta ca aceasta promotie sa ajute la cresterea volumelor cu 15%, fata de anul trecut, desi "ca valoare suntem cu 2% sub perioada similara a anului anterior". Reprezentantii Halewood au raportat in prima jumatate de an o cifra de afaceri cu 3% mai mare (exceptand exporturile), aferenta unor volume cu 32% mai mari si se asteapta la o crestere in ultimul trimestru al anului, care reprezinta 30% din vanzarile intregului an. Piata in ansamblu nu a inregistrat insa scaderi dramatice mai cu seama din pricina faptului nu a ajuns la maturitate, asa cum s-a intamplat in piata berii, unde consumul este similar mediei europene.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro