Cine sunt oamenii care au creat un nou mijloc de transport care în viitor ar putea înlocui toate mijloacele de transport în comun existente

Autor: Ioana Matei Postat la 16 noiembrie 2020 201 afişări

Doi pasageri umani au călătorit pentru prima dată în una dintre capsulele „plutitoare” - hyperloop - ale companiei Virgin. Ei au călătorit, pe 8 noiembrie, cu o viteză de 100 de mile (cca 170 km) pe oră într-un tunel aproape vidat construit în deşertul  american Nevada.

Cei doi pasageri sunt Josh Giegel, CTO şi cofondator al Virgin Hyperloop şi Sara Luchia, director de experienţe ale pasagerilor în cadrul companiei.

Tunelul din deşert se întinde pe o suprafaţă de 500 de metri, iar călătoria a durat în jur de 15 secunde.

Vehiculul este unul cu două locuri, ce poartă denumirea XP-2 şi a fost creat de companiile Bjarke Ingels Group (BIG) şi de studioul de arhitectură Kilo Design, cu scopul de a demonstra că pasagerii pot călători în siguranţă într-un astfel de mediu.

Când sistemul va fi finalizat, capsula singulară va fi mai mare, va acomoda până la 28 de pasageri şi va putea atinge viteze de până la 760 de mile pe oră.

Înfiinţată pe 1 iunie 2014, compania Virgin Hyperloop este o companie americană de transport care lucrează în direcţia comercializării conceptului de transport super-rapid denumit Hyperloop.

Compania este susţinută de Sir Richard Branson. Proiectul Hyperloop constă în construirea unor tuneluri vidate destinate trenurilor cu levitaţie magnetică.


Josh Giegel, CTO şi cofondator Virgin Hyperloop: „Când am început să dezvoltăm această idee în garaj, în urmă cu şase ani, scopul era simplu, să transformăm felul în care oamenii se mişcă. Astăzi, am făcut un pas uriaş înspre obiectivul final. nu doar pentru mine, dar pentru toţi cei care aspiră la un pas spre lună, chiar aici pe Pământ.”


Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.