Top 20 cele mai valoroase branduri ale lumii
Brandul poate fi considerat un activ intangibil, însă puterea sa se reflectă mereu în rezultatele unei companii. Care sunt cele mai valoroase active invizibile ale lumii?
Geografia brandurilor valoroase
Statele Unite şi China reprezintă locul unde s-au născut 73 dintre cele mai valoroase 100 branduri ale lumii. Doar şase ţări au generat 94% dintre brandurile valoroase ale lumii. Este interesant şi faptul că ţările europene alcătuiesc doar 14% din listă, ceea ce este un argument în plus al faptului că dominanţa economică a Europei a scăzut. Spre comparaţie, în 1960, Europa genera aproape o treime din PIB-ul lumii, iar în 2017, procentul scăzuse până la 16%.
Sursa: *Acest clasament măsoară valoarea brandurilor, care poate fi gândită ca un activ de marketing ce creează identitatea unui brand şi reputaţia în viziunea consumatorilor. Brand Finance şi-a propus să calculeze această valoare în termeni financiari, folosind calculul: Puterea brandului X Rata redevenţei brandului X Veniturile brandului.
Urmărește Business Magazin