Întrebarea săptămânii: Ce au în comun Ion Ţiriac şi un taximetrist dintr-un oraş de provincie?
Răspunsul meu, pe scurt, ar fi: filosofia lor asupra culturii muncii în România. În ediţia anterioară a Business MAGAZIN, am publicat un interviu în urma unei întâlniri cu presa a omului de afaceri Ion Ţiriac. În câteva minute, el a vorbit mai ales despre tenis şi ce înseamnă să faci performanţă în sport, aşa că m-am grăbit să îl întreb dacă performanţa la muncă, în ceea ce îi priveşte pe angajaţii săi, înseamnă pentru el acelaşi lucru: „Muncă multă şi mai puţin talent”.
Omul de afaceri a răspuns că „mai e cale lungă până să ajungem la o cultură a muncii în România” şi a exemplificat cu faptul că, de multe ori, unii dintre angajaţi îi spun că au „probleme foarte personale” când vine vorba de zile libere, lucru care nu se întâmplă în pieţele vestice.
Mi-am amintit automat de o discuţie avută anterior cu un taximetrist dintr-un oraş de provincie, pe care-l întrebasem care e mersul lucrurilor, al economiei, al businessurilor de acolo şi a cărui concluzie părea să fie aceeaşi, chiar dacă exprimată cu alte cuvinte: „Se vor aşeza lucrurile, dar nu peste 10 ani, nici peste 20, mai trebuie să treacă încă o generaţie cel puţin până atunci, cea de acum vine cu metehnele părinţilor”.
Tu ce părere ai – de cât timp sau de câte generaţii e nevoie pentru a avea o cultură a muncii – aşa cum o înţelegi tu – şi în România?
Ioana Matei, redactor-şef, Business Magazin
Aşteptăm răspunsurile pe adresa ioana.matei@businessmagazin.ro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro