Studiu de caz: Preţul relaxării

Autor: Georgiana Călin Postat la 19 ianuarie 2017 1338 afişări

Therme Bucureşti, cel mai mare centru de relaxare, distracţie şi wellbeing din Europa, construit Greenfield, a avut un buget de investiţii în valoare de 16 milioane de euro în primul an de la deschidere, pentru a îmbunătăţi complexul. La începutul lui decembrie a debutat cea mai recentă extindere, cu un buget de 10 milioane de euro. Astfel, valoarea totală a investiţiei ajunge la 66 de milioane de euro. Miza? Creşterea încasărilor cu mai multe milioane de lei.

CONTEXT:

Therme Bucureşti, cea mai mare investiţie în sectorul balnear din ultimii ani în România, a fost deschis în ianuarie 2016 în urma unei investiţii de 50 de milioane de euro, din care 6,6 milioane de euro ajutor de la stat. Complexul aparţine grupului austriac A-Heat Group şi, conform reprezentanţilor săi, are cea mai mare rată de revizitare dintre toate proiectele care fac parte din Grupul Wund (25% dintre clienţi revin).

DECIZIA:

Datorită numărului de vizitatori aşteptat după primul an de funcţioare, estimat, la lansare, 800.000 – 1 milion de oameni, compania a decis extinderea corpului Galaxy (pentru familii), o investiţie în valoare de 10 milioane de euro. Pasul era prevăzut încă din proiectul iniţial, însă era planificată la un interval mai mare de la inaugurare. Lansată la sfârşitul 2016, extinderea corpului Galaxy vizează adulţii care se relaxează în complex, într-o zonă în care au acces şi copiii care se joacă; în acest moment, în zonele de relaxare nu este permis accesul cu copiii foarte mici.

EFECTE:

După deschiderea noului spaţiu, capacitatea totală a corpului Galaxy s-a dublat, ajungând la 2.000 de persoane simultan şi o suprafaţă de 4.000 de metri pătraţi. Reprezentanţii companiei nu au oferit cifre concrete despre aşteptările pe care le au de pe urma noii investiţii, dar un calcul estimativ arată că încasările ar urma să crească cu mai multe milioane de euro. La un trafic anual estimat la 1 milion de persoane, încasările se plasează, conform estimărilor Business Magazin, care iau în calcul cel mai mic şi cel mai mare tarif pe bilet, între 55 şi 83 de milioane de lei pe an, la capacitatea complexului înainte de extindere.

„Numărul de vizitatori ai Therme Bucureşti de la lansare, până în prezent, îl depăşeşte pe cel al oricărui alt proiect al grupului nostru în Europa pentru primul an de operare şi, totodată, este mai mare decât numărul de vizitatori pe care îl estimam iniţial pentru primul an de funcţionare”, spune Stelian Iacob, general manager la Therme Bucureşti. El nu oferă o cifră concretă a numărului total de clienţi, însă, la deschiderea complexului, spunea că se aşteaptă la 800.000 - 1 milion de vizitatori anual. Investiţia în extindere este o dovadă că investitorii sunt mulţumiţi de rezultatele de până acum şi vor să sporească încasările. La un trafic anual estimat la 1 milion de persoane, încasările se plasează, conform estimărilor Business Magazin, care iau în calcul cel mai mic şi cel mai mare tarif pe bilet, între 55 şi 83 de milioane de lei pe an, la capacitatea complexului înainte de extindere.

Iacob spune că majoritatea vizitatorilor de până acum au ales zona Galaxy, destinată familiei, acesta fiind şi motivul pentru care au decis să extindă acest corp cu o zonă în care adulţii se pot relaxa şi au acces şi copiii de toate vârstele. Conform reprezentantului Therme Bucureşti, extinderea corpului Galaxy a fost prioritatea zero pentru companie; investiţia era programată încă din stadiul de proiect, dar a fost devansată. Capacitatea totală a corpului Galaxy, după deschiderea noului spaţiu, a ajuns la 2.000 de persoane simultan; extensia spaţiului, deschisă publicului la sfârşitul anul trecut, aduce facilităţi unice în Europa, spune managerul complexului. Punctul principal de atracţie este o construcţie din sare de Himalaya - cea mai mare de acest fel din Europa; în acest nou spaţiu se poate opta pentru terapie cu lumini colorate. În zona nou amenajată există atât spaţii pentru joacă cât şi un colţ dedicat lecturii. Zona pentru jocuri este dotată cu 14 console PlayStation, jocuri interactive cu apă, bănci iluminate şi un ecran de poiecţie de 5 m lăţime şi 3,5 metri înălţime. Complexul cuprindea deja facilităţi ca trei saune umede cu tematică şi terapii diferite (tropical rain, oriental garden, herbal essences), 20 de paturi cu raze infraroşii, 10 paturi de hidromasaj.

Odată cu definitivarea noii investiţii, a crescut cu 10% şi spaţiul verde interior; numărul palmierilor, aduşi de pe patru continente, a ajuns la 1.400. Extinderea din ultima lună a anului trecut a reprezentat cea mai mare investiţie a complexului de pe parcursul anului trecut de la inaugurare. În vara lui 2016, a fost mărită zona destinată relaxării, The Palm, prin adăugarea unei terase cu o capacitate de 400 de locuri, o plajă exterioară cu o suprafaţă de peste 24.000 de mp şi piscina Crazy River; în zona Galaxy a fost deschisă o piscină exterioară, cu un luciu de apă de 500 mp. În zona destinată familiei a fost amenajată şi o plajă exterioară, cu o suprafaţă de 7.500 mp şi un restaurant cu o capacitate de 400 de persoane. Zonei Elysium i-a fost adăugată o terasă cu palmieri, şezlonguri şi hamace. Valoarea cumulată a investiţiilor lansate în sezonul estival a fost de peste 6 milioane de euro.

Coform lui Stelian Iacob, Therme Bucureşti este acum locaţia de referinţă pentru Europa, pe segmentul său, având cea mai mare rată de revizitare dintre toate proiectele care fac parte din Grupul Wund (25% dintre clienţi revin). Ca urmare, planurile vizează extinterea la nivel regional, iar apoi, mondial. „Aşa cum este şi cazul Thermelor din Germania, este nevoie să fi trecut mai mult de un an de operare  pentru ca datele financiare să devină relevante”, declară Stelian Iacob în legătură cu rezultatele complexului pe care îl conduce. „Având în vedere că centrul Therme Bucureşti are abia un an de la lansare, că au existat multe vârfuri şi variaţii de trafic, la care se adaugă şi investiţiile, cifra de afaceri a centrului devine relevantă abia din al doilea an de operare”, precizează managerul.

Iar rezultatele spaţiului pe care Therme Bucureşti le-a avut până acum îi determină pe investitori să se gândească la inaugurarea altor centre. „Investiţiile pe care le avem în plan, în viitorul apropiat, ţin cont de dorinţele exprimate de clienţii noştri de-a lungul timpului”, mai spune reprezentantul companiei. Pe termen mediu şi lung, grupul îşi propune să multiplice modelul Therme Bucureşti la nivel regional şi mondial. „Avem o serie de cereri de dezvoltarea a unor astfel de proiecte în cele mai mari oraşe din Asia şi America de Nord, iar (...) Bucureştiul este astăzi privit ca punct de referinţă în lume”, afirmă Iacob.

Complexul de wellness bazat pe ape termale Therme Bucureşti este împărţit în mai multe zone de relaxare: Galaxy, The Palm şi Elysium. Zona Galaxy cuprinde o piscină cu valuri şi topogane clasificate pe categorii de vârstă, iar preţul biletelor variază de la 39 de lei până la 54 de lei. The Palm este o zonă de relaxare cu palmieri, piscină interioară şi exterioară, jacuzzi şi piscine cu aromaterapie, iar tarifele încep de la 49 de lei  şi ajung la 64 de lei. Zona Elysium cuprinde şase saune şi o piscină de relaxare, iar tarifele sunt între 68 şi 83 de lei.

Therme Bucureşti, controlată de grupul austriac A-Heat, care mai are în portofoliu alte patru complexe de acest tip, este cel mai mare proiect pe acest segment din Europa; a fost construit de la zero, pe o arie de 250.000 mp. Complexul a fost deschis în ianuarie 2016, cu o investiţie de 50 de milioane de euro, din care 6,6 milioane de euro au constituit ajutor din partea statului; ulterior, au mai fost investite încă 16 milioane de euro.

10 MILIOANE DE EURO este valoarea celei mai recente investiţii în cadrul Therme Bucureşti, destinată extinderii corpului Galaxy. Astfel, valoarea totală a investiţiilor în primul an de funcţionare al complexului ajunge la 16 milioane de euro

50 DE MILIOANE DE EURO a fost investiţia totală până în momentul deschiderii, în ian. 2016

4.000 DE VIZITATORI este capacitatea totală indoor a complexului Therme Bucureşti. Jumătate din capacitate (2.000 de persoane) este capacitatea totală a corpului Galaxy, care ocupă o suprafaţă de 4.000 de metri pătraţi

25% ESTE RATA DE REVIZITARE a complexului, cea mai mare dintre toate proiectele care fac parte din Grupul Wund

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.