Ce a rămas la Timişoara după plecarea Carpatair
Compania Carpatair, singura companie românească de linie cu capital privat, a renunţat la conceptul de hub dezvoltat în ultimul deceniu la Timişoara.
În prezent, Carpatair mai operează doar cinci zboruri de la Timişoara, către Stuttgart, Roma, Milano, Veneţia şi Cernăuţi. Compania a renunţat la cursele către Iaşi, Constanţa, Bacău, Craiova, Sibiu, Lvov, Verona, Bologna, Florenţa, Ancona, Bari, Dusseldorf şi Munchen.
"Carpatair anunţă cu succes repoziţionarea sa pe piaţă. Restructurarea flotei şi reorientarea comercială spre zboruri fără escală, operate cu aeronave mari, aduce cu sine avantaje multiple", spune Nicolae Petrov, fondatorul Carpatair. Compania deţine în prezent trei aeronave Fokker 100 şi un Boeing 737.
Dincolo de destinaţiile păstrate de Carpatair, de la Timişoara se mai poate zbura în prezent la Bucureşti, Paris, Madrid, Bologna, Dortmund, Munchen, Londra şi Barcelona, folosind cursele companiilor TAROM, Lufthansa şi Wizz Air.
Potrivit oficialilor Carpatair, problemele pentru modelul de hub de la Timişoara au început când, la sfârşitul anului 2008, conducerea aeroportului a decis să favorizeze zborurile operatorului Wizz Air, trecând la aplicarea unor politici comerciale „discriminatorii".
„Decizia Carpatair este o consecinţă a schimbărilor din piaţa căreia compania i se adresează. Piaţa lor, formată din cetăţenii italieni prezenţi în România şi Moldova, a dispărut, iar nodul de la Timişoara nu a mai fost alimentat. Dacă aici există mijloace ilegale pentru alte companii, de ce au închis zborurile de la Constanţa, Cluj şi Kiev?", spune Iulian Daniel Idolu, directorul general al aeroportului. El adaugă că, până în 2012, Carpatair a beneficiat de cele mai mici taxe de operare, iar decizia companiei de adaptare la condiţiile pieţei este „bună„ şi nu va afecta financiar aeroportul - „veniturile vor fi în creştere în acest an".
„Aeroportul va înregistra o cădere abruptă a numărului de zboruri, de pasageri şi a cifrei de afaceri", spune Paula Ardelean, vicepreşedintele Carpatair. Faţă de anul 2011, când aeroportul înregistra 1,3 milioane de pasageri şi venituri de 46 milioane de lei, în 2013 traficul va coborî la 750.000 şi, deci, o cifră de afaceri la jumătate, reiese din calculele Carpatair.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro