Cum sa vinzi un produs de mai multe ori
The Mesh (in engleza - plasa, urzeala, tesatura) este un concept nou care, in opinia Lisei Gansky, are potentialul de a revolutiona lumea antreprenorilor.
Spre a-si lamuri, cu un exemplu sensibil, cititorii, Lisa Gansky isi incepe cartea cu o poveste reala. Un designer-peisagist din New York, pe nume Scott Martin, dezolat de faptul ca afacerea personala ii mergea prost si ca, in fiecare an, se simtea cuprins de furie la vederea brazilor abandonati la colt de strada dupa perioada sarbatorilor de iarna, s-a hotarat sa porneasca o noua afacere. A inceput sa inchirieze oamenilor, de Craciun, brazi vii, in ghiveci. A creat un site cu oferte si a angajat (ne aflam in plina criza) cativa amici disponibilizati, care s-au ocupat cu livrarea coniferelor pe perioada sarbatorilor si apoi cu readucerea lor la sediul firmei. Scott a descoperit astfel o modalitate inteligenta de a "impartasi" brazii de Craciun, pentru ca a descoperit ca mentalitatea bazata pe proprietate ne-a eclipsat multa vreme simtul afacerilor.
Structura "mesh" despre care vorbeste Lisa Gansky (si apropiata de cea enuntata nu cu multa vreme in urma de Rachel Botsman, care vorbea despre "consum colaborativ" sau, mai pe intelesul tuturor, despre "ce-i al meu e si al tau") se bazeaza pe "impartasirea facilitata de existenta unei retele", adica pe accesul la un produs, mai curand decat pe proprietatea asupra lui. Afacerile de tip "mesh" exploateaza multitudinea ideala de mijloace mobile, care folosesc servicii de localizare in spatiu, beneficiile aduse pietei de platformele de socializare online si modificarea atitudinii consumatorilor ca efect al dezvoltarii internetului.
Strategia lor este aceea de a "vinde" acelasi produs de mai multe ori. Vanzarile multiple sporesc profiturile si contactul cu clientul, iar contactele pe multiple canale de comunicare sporesc oportunitatile. Utilizand sisteme informatice sofisticate, structura "mesh" exploateaza capacitatea de productie si inovatie a companiilor mai eficient si are ca efect cresterea profiturilor, iar pe termen mai lung diminueaza presiunea asupra resurselor naturale.
Ultima parte a cartii este constituita dintr-un un ghid, adus la zi, al unora dintre cele mai importante companii "in retea" din lumea intreaga, de la productia de arta si artizanat pana la bricolaj, sanatate si fitness.
Lisa Ganski, "In retea", Editura Publica, Bucuresti, 2011
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro