Mai bine să nu vezi ce cumperi

Autor: Loredana Frăţilă-Cristescu Postat la 08 iulie 2017 268 afişări

Până nu demult, achiziţionarea unei proprietăţi rezidenţiale presupunea, obligatoriu, una sau mai multe vizite înainte să se decidă cumpărătorul dacă îi place sau nu. Mai nou însă, unii cumpărători, cel puţin în SUA, încep să renunţe la acest pas, scrie Wall Street Journal, şi îşi văd casa abia după ce au semnat contractul pentru ea

Mai bine să nu vezi ce cumperi

Cei care optează pentru această soluţie au, de regulă, la dispoziţie ajutorul tehnologiei moderne; pot vedea fotografii, imagini din satelit prin intermediul Google ori să exploreze proprietatea vizată în timpul unuia sau mai multor apeluri video cu agentul imobiliar care se ocupă de ea.

Procentul de astfel de vânzări este în creştere, susţin agenţiile imobiliare, în special pe pieţele unde o casă nu este disponibilă prea mult timp ori există concurenţă din partea unor potenţiali cumpărători din alte ţări. Unele agenţii, cum ar fi Sotheby’s International Realty, au introdus fotografii 3D, care le permit celor interesaţi să exploreze proprietăţile pe ecrane speciale ori cu căşti de realitate virtuală la sediul agenţiilor, iar o companie high-tech din Brooklyn, VirtualAPT, a inventat un robot capabil să înregistreze un tur virtual 3D al casei şi împrejurimilor ei, pentru a-i ajuta pe cei care nu pot veni să vadă fizic proprietatea sau nu vor să piardă prea mult timp cu căutările.

Există şi clienţi pentru care timpul nu este o atât de mare problemă, dar care consideră că e mai bine să cumpere o casă în care să locuiască sau pe care să o renoveze şi să o revândă fără să meargă să o vadă, temându-se că la o scurtă vizionare s-ar putea să nu se afle într-o dispoziţie bună ori să găsească vreun detaliu minor care să-i deranjeze şi astfel să rateze o investiţie excelentă.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.