Lâna revine puternic la modă
Dată la o parte de noile materiale sintetice pe care creatorii de modă au început să le prefere începând cu anii şaptezeci, lâna revine în atenţie, odată cu creşterea cererii de tricotaje de firmă, spre bucuria crescătorilor de oi care o produc.
Volumul lânii produse în Marea Britanie a crescut cu 12% în 2011 faţă de anul precedent, iar preţul lânii pe piaţa de la Bradford, centrul industriei britanice de profil, a urcat la 38 de pence în 2008 la 160 de pence pe kilogram. Exporturile de lână din Australia, care livrează 90% din toată lâna folosită la nivel global pentru fabricarea de haine, s-au majorat şi ele progresiv în ultimii cinci ani. Campania iniţiată de prinţul Charles în favoarea folosirii lânii ca alternativă la fibrele sintetice a avut şi ea importanţa ei. Unul dintre premiile industriei de modă, International Woolmark Prize, câştigat de Karl Lagerfeld şi Yves Saint Laurent în 1954, a fost relansat în 2011, iar câştigătorul a fost belgianul Christian Wijnants, designer de tricotaje.
La impunerea tricotajelor de lână contribuie şi creatorii de modă care propun produse cu modele ce amintesc de creaţiile artiştilor graffiti, dar şi, la fel ca în domeniul alimentar, dorinţa cumpărătorilor de a şti cât mai exact de unde provine produsul, aşa cum se întâmplă cu produsele bio locale, după cum spun specialiştii în domeniu.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro