100 cele mai puternice femei din business - Astăzi: Luminiţa Teodorescu, BASF

Autor: Andreea Neferu Postat la 09 august 2012 709 afişări

Luminiţa Teodorescu conduce operaţiunile locale ale grupului german BASF din anul 2004, după ce anterior a lucrat şi în cadrul producătorului de bunuri de larg consum Colgate-Palmolive.

A absolvit Facultatea de Finanţe-Bănci-Contabilitate din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti şi a finalizat studii în domeniul managementului la The Open University din Marea Britanie. În România, nemţii de la BASF au operaţiuni prin intermediul a două firme, BASF SRL şi BASF Coatings Services SRL, care în 2010 au avut o cifră de afaceri cumulată de 165,7 milioane de lei (39,4 milioane de euro), potrivit Ministerului de Finanţe. Această cifră de afaceri însă nu reflectă rulajul total al nemţilor de la BASF pe piaţa locală, în contextul în care există şi vânzări directe de la alte fabrici ale grupului (în special cele din Germania) către clienţi din România. În 2011 compania a anunţat că şi-a crescut afacerile pe piaţa locală cu 30%, iar pentru 2012 şi-a bugetat un avans de peste 10%.

BUSINESS Magazin: Cât de greu îşi croieşte o femeie drumul în lumea de business?

Se poate spune că este mai uşor decât în urmă cu câţiva ani. Femeile au dovedit că se pot descurca foarte bine în poziţii cheie, iar societatea şi investitorii au căpătat mai multă încredere. În plus, multe companii au fost conduse de femei în perioada de criză şi au obţinut rezultate excelente.

BUSINESS Magazin: E mai uşor sau mai greu să te impui ca lider, fiind femeie?

Nu aş face această diferenţă între femei şi bărbaţi. Cred foarte tare că o condiţie ca să te impui ca lider este să fii născut pentru asta sau să te educi ulterior.

BUSINESS Magazin: Cum v-aţi caracteriza stilul de conducere şi/sau de creare a unei afaceri?

Aş fi tentată să spun că e o combinaţie şi aş vrea să cred că aşa îl consideră toată lumea: ferm, însă şi flexibil, consultativ, dar şi autoritar astfel încât să reuşesc să creez un mediu plăcut şi stimulativ pentru oameni şi business.

BUSINESS Magazin: Care sunt calităţile feminine care ajută în business?

Nu ştiu dacă sunt neapărat calităţi feminine, dar aş enumera: intuiţie, inspiraţie, pasiune, atenţia la detalii, o bună sincronizare.

BUSINESS Magazin: Branduri preferate: parfum, haine, accesorii.

În general înclin spre stilul clasic, dar amestec brandurile, aleg după regula: văzut-plăcut. Parfumuri : Bvlgari, MontBlanc, Hèrmes; Haine: mi-ar fi greu să spun un brand anume, însă aş putea spune că prefer: Max Mara, Marc Jacobs, Chloé.

BUSINESS Magazin: Destinaţii de vacanţă preferate.

În general îmi plac destinaţiile unde poţi beneficia şi de relaxare, soare, oarecare exotism şi poţi vizita şi obiective interesante din punct de vedere cultural. Dintre vacanţele trecute, mi-au plăcut cele petrecute în Mexic, Italia, Franţa.

BUSINESS Magazin: Cum împăcaţi cariera cu viaţa de familie?

Încerc să le împac pe amândouă, dar de multe ori nu reuşesc.

BUSINESS Magazin: Vi se pare că discuţia despre discriminarea de gen mai este de actualitate în 2012?

Din păcate încă mai este de actualitate. Am citit un raport în care se menţiona că femeile angajate în România câştigă în medie 90 de cenţi în raport cu un dolar câştigat de un bărbat care are acelaşi loc de muncă, în timp ce în Europa şi în Asia Centrală raportul este de 80 de cenţi la un dolar. Şi cred că de multe ori discriminarea merge şi mai departe de diferenţa în venit pentru aceeaşi muncă prestată. Trebuie însă să spun că eu consider că suntem pe drumul cel bun.


Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" prezintă interviuri cu reprezentantele de success ale mediului de afaceri românesc actual şi conţine profilul profesional a 100 dintre liderii feminini.

Au experienţă, au putere, câştigă bine, sunt cochete şi se bucură de respectul celor din jur. Cuvântul lor este cel mai important sau printre cele mai importante în companiile pentru care lucrează. Cele mai puternice femei de afaceri din România sunt un segment aparte şi tot mai bine conturat dintr-o lume care, în mod tradiţional, a fost creată şi condusă de bărbaţi.

Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" - prima ediţie va fi distribuit gratuit abonaţilor BUSINESS Magazin şi va putea fi achiziţionat online din 9 aprilie la adresa www.bmag.ro/cataloage, la preţul de 25 de lei (TVA inclus).

Urmărește Business Magazin

/lideri/100-cele-mai-puternice-femei-din-business-astazi-luminita-teodorescu-basf-9890999
9890999
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.