Dupa ce in 1998 a aparut ca o alternativa de nisa la Pro TV, Acasa este acum al doilea post de televiziune din Romania, in termeni de audienta. La 11 ani de la lansare este cel mai important dezvoltator de proiecte de fictiune romaneasca si unul dintre cei mai mari aducatori de profit ai Pro TV.
In 1998, Ruxandra Ion, pe atunci managing director al Promance International, lansa Acasa TV, primul post de televiziune dedicat femeilor. A fost una dintre primele televiziuni de nisa din Romania, al carei succes in piata a fost determinat de faptul ca a atacat un segment de public care intra in categoria celor mai mari consumatori de programe de televiziune – femei cu varste cuprinse intre 15 si 49 de ani, din mediul urban, “al doilea target comercial acceptat worldwide”, cum subliniaza Vanessa Cernea, managing director al Acasa TV.
De fapt, aceasta a insemnat pentru inceput aducerea telenovelelor sud-americane in Romania, pentru ca apoi, dupa ce gustul publicului a fost format, sa creeze propriile productii de acest gen, in premiera pe piata media locala. Astfel, in octombrie 2004, Ruxandra Ion a produs prima telenovela romaneasca, “Numai iubirea”, care a inregistrat audiente record inca de la lansare. A fost impulsul necesar pentru crearea unor noi telenovele romanesti sub marca MediaPro Pictures: “Lacrimi de iubire”, “Pacatele Evei”, “Iubire ca in filme”, “Daria, iubirea mea” sau “Inima de tigan”.
Audientele episodului de final al acesteia din urma, difuzat pe 1 iunie 2008, in ziua alegerilor locale, le-au depasit pe cele ale programelor care la aceeasi ora prezentau situatia voturilor din tara. Duminica, 1 iunie, “Inima de tigan - Marele final” a inregistrat cele mai mari audiente pe toate cele trei targeturi importante de populatie din ultimii sase ani, spune Vanessa Cernea.
Conform datelor furnizate de GfK România, intre orele 20,30 si 23,12, in randul populatiei de toate varstele din mediul urban, Acasa a fost lider de audienta, cu o medie de rating de 15,5 puncte si o cota de piata de 33,1%. Minutul de aur a fost inregistrat la 22,18, cu 19 puncte de rating si o cota de piata de 38,4%, ceea ce inseamna ca ultimul episod al telenovelei “Inima de tigan” a fost urmarit de aproximativ 2.162.000 de persoane din mediul urban. “Investitiile in aceste produse sunt colosale, dar si rezultatele sunt pe masura”, comenteaza Cernea.
Si in randul femeilor cu varste cuprinse intre 15 si 49 de ani din mediul urban, Acasa a fost lider de audienta pe 1 iunie, intre orele 20,30 si 23,12, ultimul episod al telenovelei inregistrand o medie de rating de 17,5 puncte si o cota de piata de 40,2%.
“Explicatia pentru acest rezultat spectaculos este ca telenovela fidelizeaza consumatorul. In mod particular, a creat dependenta, pentru ca a respectat retete de continut si comunicare consacrate”, apreciaza managing directorul postului.
La nivelul anului 2008, Acasa a fost, dupa Pro TV, al doilea cel mai vizionat post de televiziune din România in randul femeilor cu varste cuprinse intre 15 si 49 de ani din mediul urban. Pe acest segment de populatie, in perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2008, Acasa a fost al doilea cel mai vizionat canal in prime time (intervalul orar 19,00-23,00), cand a inregistrat o medie de audienta de 4,3 puncte de rating si o cota de piata de 12,5%. Pe primul loc s-a situat Pro TV, cu o medie de 6,2 puncte de rating si o cota de piata de 18,2%. Acasa a ocupat locul al doilea si in intervalul orar 16,00-19,00, cand a inregistrat o medie de rating de 3,1 puncte si o cota de piata de 14%, primul loc fiind ocupat tot de Pro TV, cu o medie de 3,6 puncte de rating si o cota de piata de 16,1%.
Poate strategia cea mai importanta pe care au avut-o cei de la Acasa a fost identificarea unui public tinta care sa ii ajute sa-si indeplineasca obiectivele de afaceri. “Programele noastre se adreseaza persoanelor care au decizia de cumparare in familie: femeile. Astfel, Acasa ofera advertiserilor un canal mediatic propice atingerii obiectivelor lor de business si noi, la randul nostru, reusim sa ni le atingem pe ale noastre”, explica Vanessa Cernea.
In prezent, Acasa TV are o cota insemnata in cifrele anuale de afaceri si profit ale companiei (care mai include si canalele Pro TV, ProCinema, Pro TV International, Sport.ro si MTV Romania). In ceea ce priveste principalele directii de strategie pe care au mizat, managing directorul Acasa TV enumera “programarea – generatoare de fidelitate, selectia riguroasa a titlurilor de telenovela straina pe care le achizitionam si mai ales continutul total al canalului”.
Toate canalele reunite in compania Pro TV S.A. au avut la sfarsitul primelor noua luni ale lui 2008 afaceri de 197 de milioane de dolari, in crestere cu 45% fata de anul precedent, iar profitul operational (EBITDA) a fost de 82 de milioane de dolari, ceea ce a insemnat un plus de 43% fata de valoarea inregistrata in aceeasi perioada din 2007.
Desi anul 2009 a creat panica in randul celor mai multi jucatori de pe piata de media, Acasa mizeaza pe mentinerea publicului sau prin introducerea unei alte premiere: telenovela creata special atat pentru televiziune, cat si pentru internet si telefonul mobil. Astfel, in 2009 Acasa TV va difuza prima telenovela latino-americana, realizata pentru cele trei tipuri de media, o telenovela cu o actrita foarte cunoscuta pe plan international, o productie care va surprinde prin nonconformism, o telenovela atipica.
Cine este Ruxandra Ion
- A inceput sa lucreze pentru (Pro TV) Acasa la o luna de la infiintarea postului
- A fost primul producator independent de emisiuni pentru copii din estul Europei
- In 1998 lanseaza Acasa TV, primul post romanesc dedicat femeilor
- In 2004 introduce pe piata media prima telenovela romaneasca
- In prezent, Ruxandra Ion ocupa si functiile de vice-president MediaPRO Pictures si CME channel & programming strategist.