Greaua mostenire a lui Dorel

Postat la 24 aprilie 2007 1 afişăre

Ma uit duios la ultimele creatii publicitare cu iz de scara de bloc si aproape ca nimic nu ma mai mira. Basculanta lui Dorel pare sa fi marcat inevitabil o generatie, ce-i drept, ravasita. Cand glumele baietilor condusi de Nea Gogu rup gura targului, intra in folclor, ba, colac peste pupaza, mai impusca si cate un Effie, nu mai stai sa vezi ce-a vrut sa spuna, de fapt, autorul. Zici sarut mana, tragi bine cu urechea, scoti foaia de calc si te pui cu creionul pe creatie.

Ma uit duios la ultimele creatii publicitare cu iz de scara de bloc si aproape ca nimic nu ma mai mira. Basculanta lui Dorel pare sa fi marcat inevitabil o generatie, ce-i drept, ravasita. Cand glumele baietilor condusi de Nea Gogu rup gura targului, intra in folclor, ba, colac peste pupaza, mai impusca si cate un Effie, nu mai stai sa vezi ce-a vrut sa spuna, de fapt, autorul. Zici sarut mana, tragi bine cu urechea, scoti foaia de calc si te pui cu creionul pe creatie.

Cat ai zice lemonlime apar gospodine tandre cu brandul bine format de la atatea rufe intinse, se inghesuie smecheri cu glume de sant servite in spatele blocului sub ramuri afumate de mici rulati intre maini crapate, canta de mama focului vecini adunati ca la usa cortului la o ceapa taiata in patru, un codru de paine si una mica, dar mare. Daca lui Dorel i-a mers asa bine, trebuie sa prinda si umorul amestecat parca din patru surse dezorientate.

Sigur, nu mai e cazul sa ne alarmam. Fenomenul desavarsirii interioare e prezent in intreg spatiul public. Publicitatea nu trebuie sa-si mai faca de mult timp griji. Ea doar, pardon, imi cer scuze, ea decat se asorteaza perfect unui dans din buric ce zacea parca tinut cu forta intr-un trup remodelat, fireste, prin operatii estetice. Baietii care se bucura de centrala termica pentru casa sufletului ar putea oricand s-o invite la una mica pe Simona Sensual, de exemplu. Nu cred ca s-ar supara nici ea, nici publicul. Altfel, nu vad de ce blonda devenita celebra mai mult goala a ajuns sa umple, la modul sincer, spatiul unei stiri serioase intr-un buletin principal, in chiar sfanta zi de Paste.

Astazi toate drumurile duc in aceeasi poienita plina de sclipici, cu muzica bubuind la volum maxim si sms-uri profunde cu iepurasi calauzitori, care-si incep urarile cu "fie ca…". Astazi umorul de batator a devenit, cred, criteriu de angajare a editorilor care refuleaza stiri frumoase cu vedete confectionate in ultimul minut, cat sa iasa jurnalul la gramaj. Astazi, maioul care pune-n lumina nu numai brandul, ci si putin par la subrat, a devenit must have pentru o reclama care se vrea nu numai glumeata, ci si la moda.

Nu ma mai mir ca, intre trei stiri inghitite pana sa apuc sa inchid gura ramasa cascata, doua le-au avut drept subiecte pe Moni si Simo, pregatind "bunatati pentru sarbatoarea de Paste". Nici macar nu mai tresar cand intre doua cartoane de publicitate descopar o noua proiectie a umorului suburban cu doua trei replici bine fabricate, poate, poate intra, manca-ti-as, in istorie precum "probleme Gogule?".

Inutil sa mai adaug ca, toate mintile iscusite, care s-au inspirat din succesul baietilor grabiti sa nu inchida la non stop, scapa un amanunt esential. Intre Dorel si urmarile lui e cam aceeasi diferenta ca intre "a face pe prostul" si a fi prost de-a binelea.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Greaua mostenire a lui Dorel
/media-marketing/greaua-mostenire-a-lui-dorel-1008998
1008998
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.