Noul AIG Life sau inca un rebranding in asigurari

Postat la 08 martie 2010 33 afişări

Anul trecut a fost surprinzator de dinamic din punctul de vedere al campaniilor de rebranding - cand nimeni nu se mai astepta, companiile au investit in schimbarea imaginii si a numelui. Anul acesta, tendinta continua. In mai putin de trei luni au fost anuntate trei astfel de schimbari.

De mai bine de o luna, in fiecare pauza publicitara de la televizor, apare scurt vocea grava a unui domn care spune "Alico. The American Life Insurance Company". Este vorba despre fosta companie de asigurari AIG Life, despre a carei schimbare de identitate se vorbeste de aproape un an. Cand Theodor Alexandrescu, directorul general al AIG Life Romania, a anuntat ca numele companiei s-a schimbat in Alico Romania, n-a mai fost o surpriza pentru nimeni.

Anul trecut au avut loc alte trei campanii similare, pentru care au fost alocate milioane de euro. Eureko a investit aproximativ doua milioane de euro in campania de rebranding, in timp ce Groupama a alocat o investitie impresionanta pentru piata - la 20 de milioane de euro s-au ridicat cheltuielile legate de fuziune si de promovarea brandului Groupama. Din aceasta suma au fost deja cheltuite 12 milioane de euro, restul de opt urmand sa fie investite anul acesta. Si Unita, care anul trecut a devenit Uniqa, a avut o campanie care s-a ridicat la aproximativ un milion de euro. Reprezentantii Alico, in schimb, spun ca au mers pe un buget de economie, iar intregul cost al campaniei nu va depasi cateva sute de mii de euro.

Daca transformarea AIG Life in Alico era asteptata inca de anul trecut, schimbarea numelui companiei InBev Romania, unul dintre cei mai importanti producatori de bere de la noi, a fost destul de surprinzatoare. Din luna martie, compania s-a asociat direct cu imaginea celui mai popular brand din portofoliu - Bergenbier. "Am ales sa ne numim Bergenbier SA ca semn firesc al recunoasterii unui renume pe care compania si l-a creat in ultimii 15 ani. Oricare a fost numele entitatii juridice, suntem cunoscuti prin Bergenbier, brandul creat in mai 1995. In urmatorii ani, sub numele de Bergenbier SA, vom continua sa investim in branduri si in oameni", spune Mihai Ghyka, presedintele Bergenbier SA. Decizia schimbarii numelui companiei a fost luata in contextul in care, in decembrie 2009, aceasta a iesit din grupul Anheuser-Busch InBev, odata cu vanzarea tuturor operatiunilor sale din noua tari ale Europei Centrale si de Est (Romania, Bulgaria, Croatia, Cehia, Ungaria, Muntenegru, Serbia, Bosnia si Slovacia) catre CVC Capital Partners, unul dintre principalele fonduri de investitii private si consultanta in investitii la nivel mondial.

Bergenbier, brandul principal al companiei, este prima marca din portofoliu lansata pe piata romaneasca si totodata motorul afacerii, reprezentand anual aproximativ jumatate din volumul si valoarea vanzarilor firmei.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/media-marketing/noul-aig-life-sau-inca-un-rebranding-in-asigurari-5722308
5722308
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.