Ce a contat în 2021 pentru comerţ?
Investiţii de 1 mld. euro
Cele zece reţele de comerţ modern din România, mai exact lanţurile care operează hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount, cash&carry şi proximitate modernă, au scos din buzunare pentru investiţii în 2021 circa 1 mld. euro, conform estimărilor şi calculelor BM pe baza datelor transmise de companii.
Vedeta anului în comerţ: Băiatul de la livrări
Indiferent că se numesc Bringo, Glovo, foodpanda, Tazz by eMAG sau Grovy, companiile de livră se pot considera câştigătoarele pandemiei de COVID-19.
„Produsele noastre au ajuns să fie listate la raftul principal. Suntem prezenţi pe patru continente, în peste 35 de ţări. Am investit 12 ani până au început să apară primele rezultate. Nu trebuie să aşteptăm de la alţii, ci trebuie să vină de la noi. Nimeni nu ştie mai bine ca noi cum se vând produsele, cum ne putem adresa pieţelor externe.” Eliodor Apostolescu, director general şi acţionar al Phoenix Y, producătorul pufuleţilor Gusto.
Un nou lider după zece ani
Discounterul german Lidl a devenit liderul comerţului românesc anul acesta (conform rezultatelor din 2020) după ce a depăşit la mustaţă compania-soră Kaufland.
Astfel, reţeaua a terminat anul trecut cu afaceri de 12,86 mld. lei, după o creştere de 32% în 2020, primul an al pandemiei. Pe cele două companii – Lidl şi Kaufland - le despart doar 25 mil. lei, cea mai mică diferenţă de până acum, semn că se ascute concurenţa la vârf.
„Văd, în viitorul apropiat, o serie de ani dificili, afectaţi de mai multe probleme –
de la inflaţie la criza forţei de muncă. De aceea, am blocat pentru moment investiţiile.”
Levente Bara, cofondator, Transilvania Nuts.
Culoarea anului 2021: verde
Energie verde, mâncare verde, o lume verde. Acesta este trendul în comerţul alimentar, ca de altfel în tot mai multe domenii. Doar românii vor ajunge să cheltuiască 2-3 mld. lei (400-500 mil. euro) anual pe produse alternative la carne sau lactate, până în 2035, mergând astfel în trend cu piaţa mondială, arată estimările ZF pe baza datelor din piaţă şi un studiu al companiei de strategie Boston Consulting Group (BCG) şi Blue Horizon Corporation. Piaţa proteinelor alternative se află pe un trend ascendent de câţiva ani, dar avântul va accelera în următoarea perioadă în întreaga lume.
Pe scurt, viitorul sună bine verde!
„România trebuie să renunţe treptat la modelul de dezvoltare în care singurul atu este preţul scăzut al mâinii de lucru. Avem nevoie să investim în cercetare şi în brandurile locale.”
Mircea Turdean, directorul general al Farmec Cluj-Napoca.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro