Drumul Indiei către transformarea în noul tărâm al făgăduinţei
Pe măsură ce profitabilitatea pieţei din China începe să scadă, tot mai multe companii se îndreaptă către India; corupţia, legile ambigue şi lipsa forţei de muncă calificate le stau însă în cale.
Apple a încheiat recent un proiect-pilot de asamblare a unui iPhone în India; este vorba de un număr redus de telefoane iPhone SE, unul dintre modelele ieftine produse de Apple, după cum a precizat compania pentru cei de la CNBC.
Fenomenul pare să fie din ce în ce mai răspândit: producători de medicamente, giganţi din zona tehnologiei şi chiar retaileri se grăbesc să extindă afacerile în India. Numeroase start-up-uri din Silicon Valley decid să deruleze primele operaţiuni pe piaţa indiană.
Economia Indiei înregistrează cea mai rapidă creştere la nivel global, depăşind China şi situându-se mult peste ritmul statelor dezvoltate. PIB-ul a cunoscut în ultimii ani un plus de 7%, transformând India în cea de-a treia economie a lumii ca mărime; mai mult, potrivit unui raport recent al PwC, economia din India o va depăşi până în 2050 pe cea a Statelor Unite.
Demografia joacă şi ea un rol extrem de important: tinerii de sub 35 de ani reprezintă două treimi din populaţia de 1,2 miliarde; nu e astfel de mirare că India este o piaţă pe care majoritatea companiilor vor să intre.
În ultimii cinci ani Apple a deţinut titlul de cel mai valoros brand din lume, însă a pierdut această onoare în 2017. Potrivit raportului Brand Finance Global 500 rankings, producătorul iPhone-ului a pierdut primul loc în favoarea lui Google.
Valoarea Apple a scăzut cu 27% la 107,1 miliarde de dolari în 2016, în timp ce Google a ajuns la 109,5 miliarde de dolari. Valoarea Amazon a crescut foarte mult (52%), atingând o sumă de 106,4 miliarde de dolari.
Opt din primele zece branduri din lume sunt din SUA. Brandul coreean Samsung (locul 6) este următorul cel mai puternic brand din lume care nu e din SUA, cu o valoare de 66,2 miliarde de dolari. Lista continuă cu banca chinezească ICBC (locul 10), cu o valoare de 47,8 miliarde de dolari. De fapt, băncile reprezintă unul dintre cele mai proeminente businessuri, o instituţie bancară fiind cel mai valoros brand în opt ţări. În topul celor mai valoroase branduri din lume urmează producătorii auto Toyota (Japonia) şi BMW (Germania), cu valori de 46,3 miliarde de dolari, respectiv 37,1 miliarde de dolari.
De ce este important acest clasament? Pentru că nu doar Apple, ci şi companii precum Amazon, Starbucks, Uber sau Foxconn îşi mută afacerile în India.
Şi chiar dacă nu există dubii în ceea ce priveşte oportunităţile de dezvoltare în India, acestea nu sunt lipsite de obstacole precum reguli neclare sau inconsistente sau practici de corupţie. Companii precum Apple trebuie să accepte aceste provocări dacă vor să reuşească pe o piaţă atât de competitivă.
Revenind la corupţie, aceasta reprezintă poate cea mai importantă frână în calea companiilor americane care vor să mute o parte a activităţii aici. ”India nu e un loc simplu“, a spus Ravin Gandhi, CEO al GMM Nonstick Coatings, companie ce produce aparatură de bucătărie pentru unii dintre cei mai mari retaileri de profil din lume. Gandhi, care derulează activităţi atât în India cât şi în China, spune că există o singură variantă: ”Obişnuieşte-te cu ideea! Multe companii americane au probleme în a muta operaţiunile în India pentru că le e frică să se urce în avion şi să îşi murdărească mâinile“, remarcă el. ”Dar succesul peste hotare necesită perseverenţă, iar pornirea unei afaceri în India e cu atât mai mult o treabă complicată şi extrem de încurcată.“
Obţinerea unei licenţe de business, depăşirea întârzierilor birocratice şi rezolvarea unor cereri subtile pentru ”donaţii“ sunt lucruri cu care oamenii de afaceri nu sunt, în mod normal, obişnuiţi.
Potrivit indexului de percepţie a corupţiei din 2016, prezentat de Transparency International, India şi China ocupă la egalitate locul 79 din 176, în urma Cubei (56), Statelor Unite (18), Canadei (9) sau Marii Britanii (10).
Numeroase companii din America au dat greş în India din cauza problemelor operaţionale, crede şi Dhruv Ratra, fondator şi CEO al KhelNow.com, o reţea socială pentru fanii sportului indian. ”Wal-Mart şi Amazon sunt poate cele mai importante exemple în acest sens“, spune Ratra, care are o bogată experienţă în demararea afacerilor pe tărâm indian. ”Samsung, Microsoft, Google sau Facebook se confruntă cu un fenomen endemic de corupţie şi legi fiscale de-a dreptul draconice, toate astea într-un sistem cultural încă necunoscut.“ Din punctul său de vedere, soluţia poate veni doar prin schimbarea modelului de business şi realizarea unor înţelegeri cu parteneri locali.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro