Premieră pentru infrastructura românească: pentru prima dată se vor construi toate loturile unei autostrăzi în acelaşi timp. A7 devine „Autostrada Umbrărescu”

Autor: Bogdan Alecu Postat la 14 ianuarie 2023 5424 afişări

Toţi cei 320 km ai autostrăzii A7 Ploieşti Paşcani vor fi în execuţie în primăvara acestui an, o premieră pentru infrastructura românească. În România până acum s-a construit pe bază de „cioturi” cu loturi inaugurate pe 10-20 km şi nicio autostradă pe distanţe de peste 100 km nu s-au construit pentru a fi gata în acelaşi timp. În cazul A7 diferenţa o face faptul că finanţarea este prin PNRR, iar proiectul trebuie să fie gata până în 2026, altfel cei aproape 1,8 miliarde de euro nu vor mai fi decontaţi, ci vor fi plătiţi de la bugetul de stat.

Premieră pentru infrastructura românească: pentru prima dată se vor construi toate loturile unei autostrăzi în acelaşi timp. A7 devine „Autostrada Umbrărescu”

♦ UMB Spedition, compania de construcţii a lui Dorinel Umbrărescu, şi-a adjudecat circa 250 km din totalul de 320 km ai autostrăzii A7 Ploieşti-Paşcani construită cu bani din PNRR.

Toţi cei 320 km ai autostrăzii A7 Ploieşti Paşcani vor fi în execuţie în primăvara acestui an, o premieră pentru infrastructura românească. În România până acum s-a construit pe bază de „cioturi” cu loturi inaugurate pe 10-20 km şi nicio autostradă pe distanţe de peste 100 km nu s-au construit pentru a fi gata în acelaşi timp. În cazul A7 diferenţa o face faptul că finanţarea este prin PNRR, iar proiectul trebuie să fie gata până în 2026, altfel cei aproape 1,8 miliarde de euro nu vor mai fi decontaţi, ci vor fi plătiţi de la bugetul de stat.

„Toţi cei aproximativ 320 de kilometri ai Autostrăzii Ploieşti-Paşcani (Autostrada Moldova) vor fi în execuţie până în primăvara acestui an, ceea ce înseamnă că numai aici vor fi 13 şantiere deschise”, a scris într-o postare pe facebook Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor.

Ieri – joi, 12 ianuarie 2023, CNAIR a semnat contractele de execuţie lucrări pentru 66,9 km din autostrada Buzău – Focşani cu ASOCIEREA SPEDITION UMB SRL – SA&PE CONSTRUCT SRL - TEHNOSTRADE SRL. Contractul pentru construcţia tronsonului 2, Vadu Paşii – Râmnicu Sărat (30,8 km), are valoarea de 1,3 mld. Lei  fără T.V.A. şi pentru tronsonul 3, Râmnicu Sărat – Mândreşti Munteni (36,1 km), valoarea este de 1.46 mld. lei fără T.V.A.

Autostrada Buzău – Focşani face parte din Coridorul 3, Bucureşti – Regiunea NE (Moldova) şi reprezintă o prioritate absolută la nivel naţional, conform analizei din Modelul Naţional de Transport, dezvoltarea infrastructurii rutiere prin construcţia unei autostrăzi în lungul acestui coridor va conduce la creşterea traficului rutier prin generarea de noi călătorii şi atragerea de noi investiţii în ariile urbane. Coridorul facilitează accesul în zona turistică Neamţ sau nordul Moldovei.

Odată cu semnarea noilor contracte, Dorinel Umbrărescu, prin firma sa Spedition UMB va fi responsabil de construcţia a circa 250 km din totalul de 320 km cât are A7 Ploieşti-Paşcani. Tot el a construit şi livrat înainte de termen şi A7 Centura Bacăului, iar compania sa a reuşit în ultimii ani să livreze înainte de termen toate proiectele de infrastructură pe care le-a avut în contract.

Tot în premieră, anul acesta vor fi peste 50 de şantiere deschise la nivel naţional pentru execuţia proiectelor majore de infrastructură la nivel naţional. „Anul acesta vom face tot posibilul să dăm în trafic minimum 126 km drum de mare viteză şi câteva obiective de investiţii principale şi contăm, bineînţeles, pe menţinerea unei mobilizări bune din partea antreprenorilor, dar şi pe creşterea acesteia, acolo unde nu este la un nivel optim. Prin rectificare bugetară pozitivă ne referim la suplimentarea sumelor alocate iniţial de către Guvernul României pentru infras­tructura de transport, în condiţiile în care în ultimii 10 ani (până în 2019) au fost doar rectificări bugetare negative, luându-se bani de la transporturi”, a spus Irinel Ionel Scrioşteanu.

Anul acesta România va depăăi borna de 1.000 km de drumuri de mare viteză în trafic după 20 de ani de la demararea construcţiei infrastructurii moderne de după comunism, iar planul este ca până în 2030 să ajungem la peste 2.000 km.

„La finalul anului 2023 depăşim şi borna de 1000 km de drumuri de mare viteză cu contract de execuţie pentru lucrări. Pe lângă cei 554km drum de mare viteză contractaţi pentru execuţie până acum, anul acesta vom mai semna contracte de execuţie pentru încă aproximativ 680 km, 405 km fiind deja în licitaţie”, a spus secretarul de stat.

În 2023 începe şi construcţia primului tronson de autostradă în zonă montană, cu un tunel de 1,3 km pe Lotul 4 Ţigveni - Curtea de Argeş al Autostrăzii Sibiu-Piteşti.

Ce proiecte de infrastructură vor fi date în trafic în 2023:

Autostrada Bucureştiului A0 - Lot 1 Sud: 16,93 km

► Autostrada Bucureştiului A0 - Lot 2 Sud: 16,32 km

► Autostrada Bucureştiului A0 - Lot 2 Nord: 19 km

► Autostrada Transilvaniei A3 Nuşfaĺău-Suplacu de Barcău: 13,55 km

► Autostrada Transilvaniei A3 Cheţani-Câmpia Turzii: 15,69 km

► Legătură Centura Oradea cu Autostrada A3 (Biharia): 12,46 km

► DX12 Craiova-Piteşti Tronson 3: 31,75 km

► Pasajul rutier Berceni

► Pasajul rutier Olteniţei - Popeşti-Leordeni

► Pasajul denivelat superior DN 21 - Drajna

► Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila şi drumurile de legătură

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
autostrada,
construire,
infrastructura,
premiera

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.