A ales România la întâmplare şi i-a plăcut atât de mult, încât a hotărât să dezvolte o afacere. Acum are venituri de sute de mii de euro

Autor: Ioana Matei Postat la 13 ianuarie 2017 1295 afişări

Toine Kets a ajuns în România pentru prima dată în 2005, după ce a ales cu ochii închişi destinaţia pentru o vacanţă. I-a plăcut atât de mult aici, încât a hotărât să rămână şi să dezvolte o afacere în domeniul consultanţei şi coachingului pe piaţa locală. A mizat pe nişa workshopurilor bazate pe interacţiunea cu caii, program care îi aduce venituri anuale de peste 100.000 de euro.

Lista funcţiilor din CV-ul olandezului Toine Kets este lungă: consultant internaţional şi coach, de asemenea specialist în leadership, strategie şi managementul schimbării. De 15 ani, a ales să-şi exercite experienţa în aceste domenii pe piaţa locală: prin intermediul firmei sale, Actinote International, a lansat în 2007 The Horse Connection, un program de workshopuri care se bazează pe interacţiunea cu caii.

Firma a înregistrat în 2015 venituri de peste jumătate de milion de lei (circa 120.000 euro), iar pentru 2016 estimau o creştere de 20%. Costurile unui training în care sunt implicaţi cai se ridică la 5.000 de euro pentru un grup de 10 persoane. Sumele pentru o companie participantă la un astfel de training variază însă în funcţie de pregătirile pe care reprezentanţii Actinote le au de făcut sau de durata programului de training. „Preţul individual este unul normal dacă ne raportăm la practica internaţională, comparativ cu trainingul tradiţional, care are loc într-o sală de curs. Caii şi închirierea arenei sunt incluse în acest preţ”, explică trainerul.

Experienţa lui Toine Kets este variată şi a început într-un domeniu care nu are nicio legătură cu activitatea sa de acum. În perioada liceului era interesat de chimie, astfel că a decis să îşi continue studiile în acest domeniu; în timpul şi după absolvirea acestor studii, a lucrat într-o fabrică de bere din Olanda, în calitate de chimist. Spune că primul loc de muncă i-a oferit ocazia să experimenteze şi cum este să lucrezi într-un mediu cu un leadership/management mediocru. În cadrul companiei, oameni de toate vârstele şi calificările aveau idei bune legate de modul în care îşi pot perfecţiona munca. „Din nefericire, managementul nu a implementat acele idei, ci numai pe ale sale”, explică Kets. Preocupările sale pentru interacţiunea dintre oameni l-au determinat să îşi îndrepte cariera spre un alt domeniu: a început să studieze domeniul resurselor umane, cu specializarea în psihologie la locul de muncă.

Astfel, a părăsit compania de bere şi, după alte câteva locuri de muncă, a devenit director de resurse umane la compania Philips Electronics. A lucrat la Philips timp de 12 ani, perioadă în care a condus propria echipă de HR manageri. În acelaşi timp, a avut mai multe proiecte de HR, pe diferite domenii. A făcut pasul spre antreprenoriat în 2000, când şi-a lansat propria companie de consultanţă, împreună cu trei parteneri din alte companii. „În loc să analizăm situaţii şi să scriem rapoarte în care se sugerau îmbunătăţiri, ne-am dorit să ne specializăm în implementarea schimbărilor. Această abordare ne-a făcut să cooperăm îndeaproape cu clienţii şi angajaţii noştri, dar a corespuns şi mai vechii mele frustrări de la fabrica de bere, unde ideile oamenilor nu erau ascultate. Felul în care am lucrat permitea oricui să se facă auzit.”

Ceea ce a înfiinţat atunci constituie în continuare baza muncii sale. În România a ajuns pentru prima dată în octombrie 2005. Spune că voia atunci o vacanţă şi să meargă într-o capitală de unul singur, să citească şi să exploreze oraşul. Nu s-a putut decide asupra destinaţiei, astfel că a pus degetul cu ochii închişi pe harta Europei şi a nimerit România. A făcut o rezervare la un hotel şi a rămas o săptămână la Bucureşti, unde s-a simţit atât de bine, încât s-a hotărât să-şi deschidă aici o afacere. Nu a trecut mult până când s-a întâlnit cu proprietarul unei companii care avea o subsidiară la Bucureşti; acesta l-a întrebat dacă ar fi interesat de dezvoltarea şi implementarea unui program de training în România.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.