Antreprenorul căruia i-a plăcut corporaţia
După o carieră de 12 ani în companii multinaţionale şi încă cinci petrecuţi ca antreprenor, Nicu Aleman are o părere clară despre avantajele şi dezavantajele ambelor tabere. Pariul pe software este însă unul mereu câştigător şi va aduce anul acesta companiei ce îi poartă numele venituri de 500.000 de euro.
Despre alegerea sa de a se lansa în antreprenoriat, în 2010, „când era criza puternică“, motiv pentru care la momentul respectiv era întrebat de cunoştinţe de ce renunţă „la corporaţii sănătoase“ în favoarea propriei afaceri, spune că se datorează stilului său independent. El a observat că la momentul respectiv firmele au trecut printr-o schimbare radicală a modului în care făceau afacerile. „Până în 2008, în industria IT se răspundea la telefon cu CÂT, doar se punea comanda.“ Din 2008, atât companiile, cât şi clienţii şi-au schimbat perspectiva asupra modului de a face afaceri. „Clientul român a început să fie puţin mai pretenţios când cumpăra IT, iar companiile au început să se întrebe cum să găsească clienţi şi cum să îi păstreze pe cei existenţi“, observă Aleman
. A început businessul împreună cu Horaţiu Cîrtiţă, pe care îl cunoştea din perioada studiilor la Facultatea de Ştiinţe Economice de la Cluj-Napoca. Cîrtiţă are un doctorat în economie făcut în Italia şi în SUA. „Niciunul nu suntem programatori, eu ştiu mai mult vânzări, Horaţiu ştie mai mult procese interne, a fost pe performanţă în suply management; ce ajută în discuţiile cu clienţii din zona de logistică, distribuţie.
“ Spune că nu au avut nevoie de o investiţie iniţială, fiind vorba despre un business în zona de servicii, iar telefoanele şi laptopurile personale le erau suficiente. „Nici maşină nu aveam, am renunţat la maşina de corporaţie şi mergeam cu trenul şi autobuzul, ceea ce nu a fost foarte rău.“
Şi-au propus să găsească clienţi din prima lună, iar după un an de afacere au ajuns la venituri de 60.000 de euro. Intraseră pe piaţa de training pentru implementarea Microsoft Dynamics CRM, care reprezintă în continuare circa 5% din afacere, şi consultanţă în lanţurile de aprovizionare, specializarea lui Cîrtiţă. În zona Clujului nu erau foarte multe firme de producţie, iar piaţa software începuse să crească foarte mult, aşa că au renunţat consultanţa pe supply management între timp. Ulterior li s-a alăturat în afacere şi Cristina Kluger, în prezent şefa departamentului de programare din cadrul firmei dar şi cu înclinaţii pe partea de presales, nu doar pe cea de software şi cod, potrivit lui Nicu Aleman.
În ce priveşte penetrarea serviciilor software pe care ei le vând, spune că în general companiile mari folosesc soluţii CRM, circa 15% din cele cu cifra de afaceri de peste 1-1,5 milioane de euro, iar în ce priveşte profilul propriilor clienţi, observă cum 60% dintre venituri sunt generate companii străine, iar restul de companii antreprenoriale româneşti, deşi numeric companiile româneşti le întrec pe cele străine în portofoliul lor.
În ce priveşte planurile viitoare de dezvoltare, printre priorităţile Aleman Software Group se află inovarea în direcţia realizării propriilor produse. „Ce zic eu că lipseşte în România în momentul acesta este partea de inovare – trebuie să ai un produs pe care să poţi să-l marketezi atât la nivel de piaţă românească, cât şi la nivel internaţional, pe piaţa românească mai există producători de soft autohton care vin în România, dar branduri care să se vândă în străinătate, branduri software care să se vândă în străinătate sunt foarte puţine, excluzând din discuţie partea de outsourcing IT.
“ Pentru a concretiza aceste planuri, axate tot pe zona de customer relation management, şi-a propus să se concentreze mai mult pe zona de management de produs – „Partea de cercetare-dezvoltare presupune să iei nişte resurse, nişte oameni şi să uiţi de ei un timp, după aceea să vezi dacă îţi recuperezi sau nu investiţia, de aceea ne-am dori foarte mult să extidem zona de produse marketate la nivel internaţional, dar tot în zona de customer relation management“, descrie antreprenorul ambiţiile sale cu privire la dezvoltarea companiei.
Soluţiile software de business au fost un pariu câştigător pentru companiile româneşti: Softelligence, companie specializată în servicii software de business, este un alt exemplu în acest sens. Compania a înregistrat în 2015 o cifră de afaceri de peste 2 milioane de euro, în creştere cu 40% faţă de anul anterior, potrivit unui comunicat al companiei. Compania şi-a dublat anul trecut numărul de angajaţi, echipa Softelligence numărând în prezent peste 100 de specialişti.
350.000 DE EURO
reprezintă cifra de afaceri înregistrată anul acesta de Aleman Software Group, în creştere cu 30% faţă de 2014
300 DE EURO
reprezintă costul lunar al unei soluţii Microsoft Dynamics CRM pentru cinci persoane
11 ANGAJAŢI
lucrează în cadrul Aleman Software Group
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro