Care este modul inventiv prin care o tânără transformă frumuseţea naturii într-o afacere profitabilă şi care creşte susţinut

Autor: Mădălina Dediu Panaete Postat la 02 aprilie 2025 45 afişări

Diana Dragne a început să posteze pe social media lucrările pe care le picta în timpul liber, iar treptat, în jurul acesteia s-a creat o comunitate care numără 13.000 de urmăritori, veniţi în special pentru ilustraţiile pe care ea le-a creat. Aşa a luat naştere Roi de Fluturi, brand creat de Diana şi soţul ei, Dorin, care desfăşoară businessul acesta în paralel cu lucrul în grădină, plimbările cu bicicleta sau joaca activă cu copilul prin curte.

Am început prin a posta lucrările pe care le pictam în timpul liber, apoi a început să apară o cerere pentru ele.” Aşa începe povestea Roi de Fluturi, un business cu ilustraţii inspirate din natură, fondat de Diana Dragne şi soţul ei, Dorin. Deşi erau antreprenori, dar în alt domeniu, au început fără o experienţă pe piaţa de artă, dar cu studii în domeniul artistic. „Am început cu 1.500 de euro. Investiţia principală a fost într-o imprimantă profesională, specială pentru printuri de artă şi în hârtie de calitate. Acum investim treptat, dar tot sume mici”, a povestit Diana, care spune că la început a avut mult de cercetat. „Asta a fost partea cea mai grea, dar inspiraţia a fost cu noi de la început.

Furnizorii îi mai schimbăm pe parcurs.

Mi se pare important să cercetezi bine piaţa şi să găseşti produsul cel mai potrivit businessului tău”, a punctat ea. Creşterea a venit organic, mai mult pe Instagram, nu au investit mult timp în promovare şi au alocat un buget mic pentru asta. Au făcut parteneriate de tip barter cu influenceri, dar Diana spune că, de când s-au schimbat algoritmii de la Instagram, acest tip de promovare nu mai aduce rezultate bune. „Aşa că încercăm să creştem constant numărul produselor. În acest moment sunt peste 150 de produse din care clienţii pot alege darul potrivit.” În paralel, cei doi antreprenori merg pe două direcţii. Prima se referă la externalizare, cu produse pe care le vând prin intermediul unor magazine şi librării cunoscute din ţară.

Iar a doua se referă la colaborări cu agenţii de publicitate, care sunt încă dornice să obţină rezultate reale, de la artişti locali, pentru clienţi din multe domenii. Cât despre 2024, Diana spune că a fost unul liniştit, iar acum lucrează la câteva cărţi pentru copii.

„Anul acesta extindem partea de print digital pe diferite canale, altele decât site-ul nostru. Clienţii noştri sunt în mare parte recurenţi, iar lucrul acesta vine cu anumite limitări.“ Diana Dragne, cofondator, Roi de Fluturi

„Anul acesta extindem partea de print digital pe diferite canale, altele decât site-ul nostru. Clienţii noştri sunt în mare parte recurenţi, iar lucrul acesta vine cu anumite limitări.”

Clienţii sunt în proporţie de 90% femei, cu o vârstă între 28–45 de ani, din mediul corporate. „Profilul clientului e destul de nişat, nu e neapărat un avantaj pentru Roi de Fluturi, aşa că lucrăm la asta”, a punctat ea. Produsele se găsesc în special pe site-ul roidefluturi.com, iar cele mai apreciate sunt art printurile înrămate, pentru că ajung la client gata de a fi oferite cadou. 

„De multe ori primim comanda în shop şi imediat un e-mail prin care clientul ne transmite o urare, un mesaj, iar noi îl putem scrie direct pe o carte poştală tip felicitare, astfel ajunge direct la persoana sărbătorită.” Cât despre lecţiile învăţate până acum, Diana spune că, pe lângă tot ce ţine de partea tehnică şi administrativă, a învăţat să nu mai facă compromisuri şi să ţină direcţia dacă ceva le aduce satisfacţie pe termen lung. În viitor, cei doi antreprenori îşi doresc să diversifice produsele şi să progreseze pe partea de promovare, în afara Instagram.

„În acelaşi timp, vom căuta tot mai multe magazine pentru a ne vinde produsele. Însă, businessul va fi în continuare unul mic, de familie. Nu dorim să devină neapărat ceva mult mai mare în viitorul foarte apropiat.” Practic, acest business face parte din stilul lor de viaţă, având în vedere că sunt o familie mutată din oraş în zona rurală.

„Businessul a luat fiinţă aici şi se desfăşoară în paralel cu lucrul în grădină, plimbările cu bicicleta sau joaca activă cu copilul prin curte. Dar nu vom spune nu la oportunităţi, de aceea ţelul principal e să diversificăm, să testăm, să învăţăm permanent”, a conchis Diana Dragne.  



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

 

Murale - autocolante şi şabloane decorative de perete

Fondatoare:  Gabriela Stan

Anul lansării: 2017

Prezenţă: online

Livrare: naţională şi internaţională


DaivDaFit – platformă de sport şi nutriţie

Fondatoare: Daniela Ivan

Vârste clienţi: de la 14 la 65 de ani

Planuri de dezvoltare: extindere internaţională


Carul cu Miere – producător de miere

Fondatori: Familia Sabou

Investiţie: 20.000 de euro

Număr stupi: 100

Tip livrare: direct la clienţi

Planuri: intrarea în magazine


Energy Kids şi Energy Games Arcade -spaţii de joacă

Locaţii: Timişoara, Iaşi, Cluj-Napoca, Râmnicu Vâlcea, Craiova, Sibiu

Planuri de extindere: Arad şi Târgu-Jiu

Investiţii totale: peste 3 mil. euro

Număr angajaţi: 60


Arc Studio – atelier de îmbrăcăminte

Locaţie: Cluj

Fondatoare: Claudia Nemeş

Anul lansării: 2021

Portofoliu: 120 de produse

Cifra de afaceri 2024: 100.000 de lei



 

ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero. 

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Urmărește Business Magazin

0 seconds of 1 minute, 7 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
01:07
01:07
 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.

www.zf.ro
Impactul real al tarifelor preşedintelui Trump: La ce preţ ar putea ajunge un iPhone dacă tarifele rămân în picioare? Costurile urcă de până la 10 ori